فروش لوازم بهداشتی و پزشكی در فضای مجازی ممنوع است
کد خبر: 3889739
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰

فروش لوازم بهداشتی و پزشكی در فضای مجازی ممنوع است

رئیس پلیس فتای استان فارس با با بیان اینكه فروش تجهیزات و لوازم بهداشتی و پزشکی در فضای مجازی ممنوع است، نسبت به سوءاستفاده كلاهبرداران در این عرصه به خصوص در زمان شیوع كرونا هشدار داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتای استان فارس عصر دوشنبه، 18فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: فروش تجهیزات و لوازم بهداشتی و پزشکی در فضای مجازی ممنوع است و از سوی دیگر با گسترش ویروس کرونا در کشور نیاز مردم به برخی اقلام و تجهیزات زیاد شده است که این موضوع باعث شده تا کلاهبرداران با فرصت‌طلبی و سوءاستفاده از این موضوع، اقدام به فروش این اجناس با قیمت‌های نامتعارف در فضای مجازی ‌كنند.

وی افزود: در این راستا کارشناسان این پلیس با بررسی مداوم فضای مجازی تعداد زیادی از صفحاتی که اقدام به فروش ماسک‌های غیر بهداشتی و یا وسایل بهداشتی با قیمت‌های نامتعارف می‌كردند را شناسایی كردند.

سلیمانی با بیان اینكه ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی توانستند در چند عملیات جداگانه مكان گردانندگان این صفحات را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی 5 نفر را دستگیر كنند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه آنان، 43 هزار و 500 عدد انواع دستکش از جمله لاتکس مخصوص جراحی، 5 هزار و 500 عدد انواع ماسک از جمله ماسک n95 و ماسک‌هایی که کاملاً به‌صورت غیر بهداشتی تولید شده بودند و 300 لیتر محلول ضد عفونی را کشف و ضبط كنند.

رئیس پلیس فتای استان فارس یادآور شد: این پلیس به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن ‌را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام
captcha