تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص كرونا در فارس به 7 مركز رسید
کد خبر: 3889683
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص كرونا در فارس به 7 مركز رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با كرونا، از افزایش ۵ مرکز آزمایشگاهی تشخیص کرونا ویروس در فارس به ۷ مرکز خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز ظهر امروز، 18 فروردین‌ماه در نشست بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کروناویروس از ارتقای ۵ مرکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا به ۷ مرکز در استان خبر داد و گفت: اولویت انجام آزمایش با بیماران بستری در مراکز درمانی و سپس با مراجعان به مراکز ۹ گانه سرپایی است.

وی، نقش مردم در بهبود وضعیت استان در زمینه ابتلا به این بیماری را تاثیرگذار خواند و بر رعایت اصول بهداشت در دوران طرح فاصله گذاری هوشمند تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه بر تداوم برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌صورت کلاس‌های مجازی آنلاین و آفلاین تأکید کرد و همچنین به برسی روند توزیع ماسک در استان، عملکرد آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس، افزایش آمار نمونه‌گیری و خدمت رسانی آزمایشگاه های استان پرداخت.

علی اكبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز با اشاره به ارائه خدمت درمانی به مبتلایان در بخش خاکستری بیمارستان‌های شهید دکتر فقیهی و بیمارستان نمازی، نتایج بازدیدهای انجام شده از بیمارستان‌های استان که با هدف بررسی روند افزایش خدمت‌رسانی به مراجعان صورت گرفته است، را اعلام کرد.

ارائه مباحث مرتبط با فعالیت اساتید و پزشکان متخصص در درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی از سوی محمدرضا ادراکی، رئیس دانشکده پزشکی شیراز و بررسی شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای صنوف در زمان فعالیت و دوران طرح فاصله‌گذاری هوشمند از سوی اكبر امیری، مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی فارس دیگر محورهای این نشست بود.

ابوالفضل هاشمی اصل، مشاور معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشكی شیراز و مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه نیز به تبیین فعالیت نیروهای جهادی بسیج سلامت در بسیج ملی مبارزه با کروناویروس پرداخت.

علیرضا میراحمدی‌زاده، از اعضای کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس دانشگاه نیز در این نشست با ارائه گزارشی از شیوع این بیماری در فارس گفت: آمارها نشان می‌دهد که تلاش مجموعه سلامت فارس و همدلی مردم در راستای تحقق اهداف بسیج ملی مبارزه با کروناویروس بسیار تعیین کننده است.

مائده حاجی آقایی، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در امور پزشکان عمومی نیز دیگر عضو این نشست بود که در رابطه با نشست مشترک دانشگاه با سازمان نظام پزشکی در خصوص افرایش خدمت‌رسانی درمانی گفت: بر اساس جمع‌بندی نهایی این نشست، مقرر شد مطب‌های زیبایی و غیرضروری تا اطلاع ثانوی تعطیل باشد و پزشکان داوطلب در رشته‌های تخصصی داخلی و عفونی فعال شوند.

هاله قائم، مدیرگروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت شیراز نیز در این نشست ضمن بیان آخرین یافته‌های علمی در مورد کروناویروس، مطالبی در خصوص تصمیم‌گیری علمی برای باز شدن مدارس در طرح ملی هوشمند فاصله‌گذاری عنوان کرد.

در این نشست هر یک از معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند.

همچنین در این نشست مقرر شد تا نسبت به ارسال دستورالعمل‌های جدید با مشارکت معاونان، مسئولان دانشگاه و دانشکده بهداشت، طرح پیشنهادی اقدامات مداخله‌ای دانشگاه برای زمان پس از کرونا و طرح فاصله‌گذاری هوشمند ویژه مدارس و صنوف به وزارت بهداشت اقدام شود.

انتهای پیام
captcha