پیش‌بینی ساز و كارهای پیشگیری شیوع كرونا در مجتمع‌های قضایی و زندان‌های فارس
کد خبر: 3889663
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

پیش‌بینی ساز و كارهای پیشگیری شیوع كرونا در مجتمع‌های قضایی و زندان‌های فارس

رئیس كل دادگستری فارس با اشاره به شرایط شیوع كرونا از پیش‌بینی ساز و كارهایی برای پیشگیری از شیوع كرونا در مجتمع‌های قضایی و زندان‌های این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدكاظم موسوی، رئیس كل دادگستری فارس امروز، 18 فروردین‌ماه در جلسه پدافند غیرعامل که به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مجتمع‌های قضایی و به‌خصوص زندان‌های استان برگزار شد، بر ارائه ساز و کارهای پیشگیرانه در این خصوص تأکید کرد.

وی با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت باسعادت منجی عالم بشریت، حضرت صاحب‌الزمان(عج) را درمان همه دردهای عالم دانست و ابراز امیدواری کرد: با لطف خداوند و دعای خیر امام عصر(عج) این ویروس منحوس هر چه زودتر دفع شود.

موسوی با بیان اینکه کار در دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه تعطیل بردار نیست، بر پیش‌بینی تمهیدات لازم در خصوص ارائه خدمات قضایی و پاسخ‌گویی به مراجعه‌کنندگان ضمن صیانت از سلامت همکاران قضایی و اداری دادگستری استان تأکید کرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس  در ادامه به برخی از راهکارهای مناسب در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از سوی معاونت فناوری اطلاعات دادگستری استان اشاره کرد و گفت: حوزه معاونت فناوری اطلاعات دادگستری استان اقدامات مناسبی از جمله ارسال لوایح قضایی از سوی  وکلا و پرداخت هزینه دادرسی از دورن منزل بدون نیاز مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و اطلاع‌رسانی این امر به وکلا و همچنین ایجاد ویدیو کنفرانس دادگاه کیفری 2 و دادگاه انقلاب اسلامی با زندان نمونه‌هایی از راهکارهای انجام شده در این خصوص است.

وی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سازمان صمت استان فارس در راستای پیگیری مسائل بهداشت عمومی و تهیه لوازم بهداشتی از جمله مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک قدردانی کرد و از نظارت ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان بر تولید کارخانجات تهیه و تولید لوازم و ملزومات بهداشتی از جمله ماسک‌های بهداشتی، ژل‌های ضدعفونی‌کننده و همچنین نظارت بر شبکه توزیع این اقلام از سوی داروخانه‌ها و سایر فروشگاه‌ها و جلوگیری از احتکار این کالاهای مورد نیاز مردم خبر داد.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به بیش از 6 هزار  نفر مرخصی و تسهیلات اعطا شده است و با اقدامات انجام شده مسائل بهداشتی درون زندان‌ها نیز به‌خوبی رعایت می‌شود.

رئیس كل دادگستری فارس از مردم خواست تا در صورت نیاز به پیگیری امور قضایی تنها اصحاب دعوی و وکلا به مجتمع‌های قضایی مراجعه كنند چرا که با توجه به شرایط پیش آمده مسائل حفاظتی و کنترل ترددها در ابتدای درب ورودی دادگستری‌ها با دقت بررسی انجام می‌شود که در نتیجه اعمال این نظارت پذیرش افراد غیر مرتبط با پرونده قضایی خودداری به عمل می‌آید.

لزوم تشدید نظارت‌ها بر بازار

وی همچنین در بازدید از اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان خواستار تشدید نظارت بر بازار شد و گفت: عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی بر بازار خوب و مناسب بوده و نظارت بیشتر موجب حفظ تعادل بازار می‌شود.

موسوی با بیان این که به گفته مقامات اجرایی کمبود کالا در کشور و استان وجود ندارد گفت: حسب گزارش مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، اداره تعزیرات حکومتی با تشکیل 139 پرونده در زمینه احتکار و عرضه خارج از شبکه کالا و گران‌فروشی کالاهای مرتبط با مقابله ویروس کرونا از جمله ماسک، مواد ضدعفونی و دستکش برخورد شدیدی با افراد متخلف داشته است و همچنین از 15 اسفند ماه تاکنون قریب یك‌هزار پرونده در خصوص تنظیم بازار تشکیل شده است.

رئیس شورای قضایی استان فارس در پایان گفت: تلاش می‌کنیم با نظارت و برخورد مناسب با سوءاستفاده کنندگان و محتکران برخورد كنیم و مردم شریف می‌توانند گزارشات خود را در این زمینه به اداره‌کل تعزیرات حکومتی اعلام كنند.

انتهای پیام
captcha