كاروان‌های «نسیم انتظار» در استان فارس به راه می‌افتند
کد خبر: 3889614
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
در شب نيمه شعبان؛

كاروان‌های «نسیم انتظار» در استان فارس به راه می‌افتند

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس از راه‌اندازی كاروان‌های «نسیم انتظار» در كوی و برزن این استان در شب نیمه شعبان به‌همت 25 مركز افق حرم‌های امامزادگان فارس خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه از اجرای طرح «نسیم انتظار» در این استان خبر داد و گفت: این طرح به‌مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود(عج) در سطح استان فارس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: ترویج و تبیین اندیشه مهدویت و انتظار حقیقی، گسترش یاد و نام امام زمان علیه‌السلام و تعمیق ارتباط با ایشان، ایجاد نشاط معنوی و طراوت در شرایط کنونی جامعه و حمایت و پشتیبانی از اقشار ضعیف جامعه از جمله اهداف این طرح هستند.

موسوی با تصریح اینكه برنامه‌های این طرح در سه بخش تبلیغی، اجتماعی، معارفی ارائه می‌شود، افزود: در قالب اجرای این طرح كاروان‌های «نسیم انتظار» با هدف ایجاد نشاط و طراوت در ایام ولادت منجی عالم بشریت و به دلیل عدم امکان حضور مردم در مراسم حضوری در بقاع متبرکه، با همت ادارات اجرایی اوقاف و امور خیریه و هیئت امنا و مدیران مراکز افق 25 بقعه شاخص در استان در كوی و برزن استان به حركت آمده و نوای دلنشین «یا مهدی» را به گوش جان تک تک اعضای جامعه می‌رسانند.

مدیركل اوقاف فارس بیان كرد: مداحی مذهبی با صوت و لحن دلنشین، اجرای گروه‌های سرود و یا تواشیح نوجوانان همراه با اعلام برنامه توسط مجریان تواتمند و به‌صورت آئینی از جمله برنامه کاروان‌های شادی «نسیم انتظار» خواهد بود.

وی با تصریح اینكه این برنامه از ساعت 17 تا 19 به نحوی اجرا خواهد شد که از هرگونه تجمع و ازدحام  جلوگیری شود، گفت: با هماهنگی به عمل آمده با اعتاب مقدس ایران اسلامی مقرر شده در شب نیمه شعبان مطابق با چهارشنبه، 20 فروردین‌ماه ساعت 20 به‌طور همزمان برنامه توسل و استغاثه به درگاه حضرت احدیت و توجه به ذات مقدس حضرت حجت‌بنالحسن المهدی(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) اجرا و از شبکه‌های سراسری نیز پخش شود.

مدیركل اوقاف فارس یادآور شد: در بقاع متبرکه شهرستان‌ها نیز نسبت به پخش دعای الهی عظم‌البلاء و نیز استغاثه به درگاه  حضرت از بلندگوهای بقاع اقدام می‌شود.

اجرای برنامه احیای شب نیمه شعبان

 وی همچنین با اشاره به سفارش‌های دینی برای احیای شب نیمه شعبان گفت: با توجه به سفارش اولیا و بزرگان مبنی بر احیای شب نیمه شعبان و با توجه به شرایط فعلی کشور برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای این برنامه در بقاع متبرکه‌ای که امکان پخش از شبکه‌های ملی و استانی دارند و یا در سایر فضاهای مجازی امکان پخش دارند، با استفاده از سخنرانان و مداحان برجسته ـ بدون حضور مستمع ـ و با اطلاع‌رسانی جهت استفاده مردم صورت می‌گیرد.

موسوی یادآور شد: با عنایت به شرایط جامعه و ضرورت توجه به درگاه الهی و توسل به ذوات مقدسه پخش ادعیه‌ از مأذنه‌های مساجد و بقاع متبرکه سراسر کشور در اوقات مناسب شبانه‌روز و با رعایت جوانب نیز تأكید می‌شود.

برنامه‌های پخش ادعیه از بقاع متبركه و مساجد

مدیركل اوقاف فارس به برنامه‌های پخش ادعیه از مساجد و بقاع متبركه اشاره كرد و گفت: پخش زیارت آل‌یاسین در روز نیمه شعبان و عصر جمعه‌ها، پخش دعای هفتم صحیفه سجادیه و نیز دعای الهی عظم‌البلاء با نوای مداحان برتر، پخش صلوات شعبانیه در هر روز از ماه شعبان، پخش ادعیه‌ای همچون دعای عهد، دعای ندبه، دعای کمیل، دعای توسل به‌طور منظم در اوقات مربوطه از جمله این برنامه‌ها هستند.

اجرای ختم قرآن

وی همچنین از اجرای ختم قرآن و صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) طی این ایام خبر داد و گفت: با توجه به فضیلت بالای صلوات و همچنین توصیه علما برای برگزاری جلسات ختم صلوات، تمهیدات لازم جهت شرکت غیر حضوری نیز در این برنامه از طریق پیامک، فضای مجازی و... اندیشیده می‌شود.

موسوی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اجتماعی (تبرکات مهدوی) در این ایام گفت: با توجه به لزوم حمایت شایسته از اقشار ضعیف جامعه در روزهای نگرانی و با توجه به اهمیت و جایگاه والای انفاق و صدقه و همچنین صدقه و نذر برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمانارواحنا فداه، با همکاری و مشارکت خیرین در طرح تبرکات مهدوی فعالیت‌هایی به نیابت از امام زمان ارواحنافداه انجام می‌شود.

مدیركل اوقاف فارس، مشارکت عمومی در قربانی و توزیع گوشت آن بین فقرا و نیازمندان، تهیه بسته اقلام مورد نیاز خانوار و اهدا به ایشان، طبخ غذا و توزیع آن در مراکز درمانی و بیمارستانی از محل درآمد بقاع متبركه و تهیه و تولید اقلام بهداشتی (ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده و توزیع در اماکن و خانواده‌های نیازمند) را از جمله این فعالیت‌ها برشمرد.

انتهای پیام
captcha