مهلت ارسال طرح‌های پژوهشی مرتبط با کووید 19 تمدید شد
کد خبر: 3889355
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

مهلت ارسال طرح‌های پژوهشی مرتبط با کووید 19 تمدید شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی شیراز از تمدید فراخوان طرح‌های پژوهشی مرتبط با کووید ۱۹ تا پایان وقت اداری بیستم فروردین‌ماه جاری خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، یونس قاسمی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 17 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به استقبال گسترده اعضای هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگران و نیز اهمیت موضوع، این معاونت تصمیم گرفته است که فراخوان خود در خصوص طرح‌های پژوهش های مرتبط با کووید۱۹ را تا پایان وقت اداری روز بیستم فروردین‌ماه تمدید کند.

وی افزود: بر اساس مصوبه کارگروه علمی بیماری کووید ۱۹ طرح‌های پژوهشی پیشنهادی تنها در قالب ایمونوپاتوژنز ویروس، کارآزمایی‌های بالینی، تولید دارو، روش‌های تشخیصی، مطالعات مروری و مطالعات اپیدمیولوژیک قابل پذیرش است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی شیراز بیان كرد: در حال حاضر، با توجه به ضرورت و اولویت بیماری کووید ۱۹، طرح‌های پژوهشی ارسالی در خصوص این بیماری از طریق کارگروه علمی ویژه‌ای به‌صورت ضربتی بررسی و برای داوری علمی ارسال می‌شود.

قاسمی تأكید کرد: تاکنون بیش از یک‌صد پروپوزال طرح پژوهشی به این معاونت ارسال شده است که از این تعداد ۷۲ طرح در قالب انواع مطالعات مشاهده‌ای اپیدمیولوژیک، ۱۷طرح در قالب انواع مطالعات مروری، ۱۴ طرح در قالب کارآزمایی بالینی و مطالعات مداخله‌ای است، همچنین با پیگیری‌های این معاونت به نحوی برنامه‌ریزی شده که پروپوزال‌ها پس از انجام داوری علمی و دریافت کد اخلاقی مصوب، در سریع‌ترین زمان ممکن با مجری مربوطه عقد قرارداد شده و آماده اجرا شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا با توجه به تسهیل فرآیند تصویب طرح‌های پژوهشی مرتبط با بیماری کرونا و حمایت ویژه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از این طرح‌ها، اعضای هیئت علمی و سایر پژوهشگران دانشگاه از فرصت مغتنم ایجاد شده، به نحو شایسته بهره جسته و با انجام پژوهش‌های کاربردی، نقش موثری در مبارزه با این بیماری ایفا کنند.

انتهای پیام
captcha