مركز ویروس‌شناسی جنوب كشور در شیراز احداث شود
کد خبر: 3889271
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

مركز ویروس‌شناسی جنوب كشور در شیراز احداث شود

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با یادآوری اینكه شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور مطرح است، بر لزوم ایجاد ساخت و تجهیز مركز ویروس‌شناسی جنوب كشور به مركزیت این كلان‌شهر تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اساتید ویروس‌شناسی، با محوریت بررسی اپیدمی ویروس کرونا عصر دیروز، 16 فروردین‌ماه برگزار شد.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست با تقدیر از عملکرد مجموعه سلامت استان و مشارکت اساتید دانشگاه در زمینه کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس گفت: بحث ویروس‌ها و ویروس‌شناسی همیشه در دنیا مطرح است و هر سال در تمام دنیا در زمینه مبارزه با ویروس‌ها تحقیق، مطالعه و اقدامات زیادی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور مطرح است، افزود: باید در موضوع ویروس‌شناسی با جدیت و تلاش بیشتری کار کنیم و ساز و کارهای لازم برای ساخت و تجهیز مرکز ویروس‌شناسی جنوب کشور به مرکزیت شیراز فراهم شود.

حضور یک ویروس‌شناس در نشست‌های ستاد مدیریت کروناویروس دانشگاه بر حسب مورد، از دیگر تأکیدات رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست هم‌اندیشی بود.

لطفی با اشاره به اهمیت حوزه پژوهش و انجام طرح‌های تحقیقاتی ادامه داد: شرایط کنونی فرصت مناسبی است تا با ارائه طرح‌های تحقیقاتی بتوانیم به درمان بیماران و خدمت به تمام جامعه بشری گام برداریم.

وی، عملکرد و اقدامات دانشگاه را مبتنی بر پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ارسالی از ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت دانست و گفت: در همین راستا اقدامات مناسبی برای جلوگیری از شیوع کروناویروس و مقابله با این ویروس از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است که امیدواریم ثمره این تلاش‌ها، قطع هر چه سریع‌تر زنجیره‌های انتقال این بیماری باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تأکید بر ایجاد بیوبانک و نگه‌داری نمونه‌های گرفته شده از افراد مشکوک به ابتلا و بیماران مبتلا به ویروس کرونا با رعایت اصول و روش‌های نگهداری از این نمونه‌ها برای مطالعات آینده، اضافه کرد: روزانه نمونه‌های بسیاری از افراد گرفته می‌شود که این نمونه‌برداری‌ها به قطع زنجیره انتقال بیماری کمک می‌کند.

لطفی با تقدیر از احساس مسئولیت و تلاش همه مجموعه سلامت استان گفت: شرایط کنونی فرصت مناسبی است برای توجه به عملکرد پزشکان، پرستاران و تمام مجموعه نظام سلامت و مردم و جامعه در این شرایط بحرانی به اهمیت بحث سلامت و نقش مهم و حیاتی تلاشگران عرصه سلامت پی بردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز تأكید كرد: باید در هر شرایطی برای مقابله با بیماری‌ها و انواع ویروس‌های مختلف آمادگی داشته باشیم.

اساتید ویروس‌شناسی شیراز نیز در این نشست با اشاره به اینکه شیراز از نظر حضور ویروس‌شناس پس از تهران رتبه دوم کشور را داراست، برای کمک به دانشگاه و جامعه در مسیر شکست کروناویروس اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام
captcha