تشكیل كلاس‌های دانشكده علوم قرآنی شیراز در فضای مجازی
کد خبر: 3889221
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

تشكیل كلاس‌های دانشكده علوم قرآنی شیراز در فضای مجازی

رئیس دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز از تشكیل كلیه كلاس‌های این دانشكده در ایام شیوع كرونا در فضای مجازی خبر داد.

زینب روستایی، رئیس دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به شرایط شیوع كرونا گفت: در این شرایط كه كلاس‌های تمام دانشگاه‌های كشور تعطیل شده بود، كلاس‌های دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز نیز به تبع تعطیل شده بودند.

وی افزود: به همین دلیل بنا گرفتیم تا كلاس‌های درسی دانشكده را در فضای مجازی تشكیل دهیم تا دانشجویان از دروس خود در سال تحصیلی جاری عقب نیفتند.

روستایی زمان آغاز كلاس‌های مجازی دانشكده را 24 اسفندماه سال 98 اعلام كرد و گفت: علاوه بر این‌ها كلاس‌های دانشكده برای جبران عقب‌افتادگی‌هایی كه به دلیل سه هفته تعطیلی دانشكده ایجاد شده بود، طی روزهای 5 تا 11 فروردین‌ماه تشكیل شدند.

رئیس دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز با بیان اینكه كلاس‌های دانشكده از روز گذشته، 16 فروردین‌ماه نیز مجدداً آغاز به كار كردند، گفت: این كلاس‌ها طبق جدول برنامه هفتگی به‌صورت غیرحضوری و از طریق سایت railive.ir برگزار شده و می‌شوند.

وی با تصریح اینكه هر دانشجویی برای ورود به این سایت دارای یك یوزر و پسورد مخصوص به خود است، گفت: دانشجو پس از ورود به صفحه شخصی خود می‌تواند از طریق لینک «رویدادهای من» لیست دروس و جزئیات ارائه آن‌ها را مشاهده كند.

روستایی با تأكید بر اینكه دانشجویان موظف هستند طبق ساعت جدول برنامه هفتگی در سایت حضور یابند، گفت: تمامی ابزارهای مورد نیاز برای تعامل با دانشجویان (برگزاری کنفرانس، ارائه و دریافت تکلیف، سوال و جواب و ...) در سایت پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز یادآور شد: ثبت حضور و غیاب کلاسی و جلسه برگزار شده در سامانه گلستان (طبق روال کلاس‌های حضوری) الزامی است. به این منظور، لیست دانشجویان حاضر در کلاس غیرحضوری به‌عنوان حاضران در جلسه در سامانه گلستان ثبت شده و نیز غیبت‌ها مانند کلاس‌های حضوری ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینكه كلاس‌های دانشكده فعلاً تا آخر فروردین در سامانه مجازی تعریف شده‌اند،‌ گفت: علاوه بر این‌ها كلاس‌های آموزش حفظ و قرائت قرآن كریم هم به‌صورت مجازی برای دانشجویان برگزار شده و می‌شود.

انتهای پیام
captcha