تعداد مبتلایان به كرونا در فارس از مرز یك هزار نفر گذشت / فوت 36 نفر
کد خبر: 3889072
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

تعداد مبتلایان به كرونا در فارس از مرز یك هزار نفر گذشت / فوت 36 نفر

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشكی شیراز تعداد مبتلایان به كرونا ویروس در این استان به یك هزار 100 نفر در روز 16 فروردین‌ماه جاری رسیده است.

به گزارش ایكنا از فارس، طبق اعلام دانشگاه علوم پزشكی شیراز طی 24 ساعت گذشته 111 مورد جدید ابتلا به كرونا ویروس در استان فارس شناسایی شده است و با این حساب، تعداد مبتلایان به كرونا در فارس به یك هزار و 100 نفر رسید.

متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد فوتی به دلیل ابتلا به کروناویروس در استان گزارش شده است كه تاکنون ۳۶ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست دادند.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 16 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران در این رابطه گفت: ۳۴۰ نفر از مبتلایان به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۳۴۸ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی با بیان اینكه تاکنون ۲۷۹ بیمار مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزایش شناسایی موارد جدید در استان را توسعه آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی ویروس کرونا و انجام تست‌های تشخیص این بیماری در بین افراد مشکوک اعلام کرد.

لطفی از عموم مردم فارس خواست ضمن توجه ویژه به رعایت اصول بهداشتی و در خانه ماندن، از ترددهای غیرضرور با جدیت پرهیز کنند، زیرا مهم‌ترین راهکار کنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹، جلوگیری از مواجهه با ویروس کرونا است، همچنین با عدم توجه به شایعات، اخبار و اطلاعات موردنیاز خود را از رسانه ملی و وبگاه اختصاصی بیماری کووید۱۹ به نشانی اینترنتی https://corona.sums.ac.ir/ دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha