«هر خانه یك مسجد»؛ میهمان خانواده‌های ارتش در فارس
کد خبر: 3888741
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵

«هر خانه یك مسجد»؛ میهمان خانواده‌های ارتش در فارس

ارشد عقیدتی ـ سیاسی‌های يگان‌های ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان فارس با بیان اینكه در ایام شیوع كرونا تلاش كردیم تا ارتباط با خانواده‌های كاركنان ارتش قطع نشود؛ لذا یكسری برنامه‌های فرهنگی را در فضای مجازی اجرا كردیم، گفت: اجرای طرح‌های «هر خانه یك مسجد»، «عیدانه» و همچنین آموزش كلاس‌های حفظ قرآن و حدیث از جمله این فعالیت‌هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عزیز رضایی، ارشد عقیدتی ـ سیاسی‌های يگان‌های‌ ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان فارس در گفت‌وگو با ایكنا، به تشریح فعالیت‌های فرهنگی ارتش در ایام شیوع كرونا و لزوم قرنطینه خانگی پرداخت و گفت: در ایام تعطیلات نوروز و اعیاد فرخنده شعبانیه طرح «عیدانه» و طرح «هر خانه یك مسجد» از سوی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش اجرا شد.

وی افزود: خانواده‌های ارتش نیز مانند سایر مردم به توصیه مسئولان حوزه سلامت در ایام شیوع كرونا در خانه‌هایشان مانده بودند و عملاً كارهای فرهنگی تعطیل شده بود، لذا طرح «عیدانه» و «هر خانه یك مسجد» به‌صورت مجازی برای كاركنان و خانواده‌های آنان اجرا شد.

رضایی اظهار كرد:‌ در طرح «هر خانه یك مسجد» هر شب در فضای مجازی سخنرانی مذهبی اجرا می‌شد و از داخل آن سؤالاتی برای مسابقه مطرح شده و به برندگان جوایزی اعطا می‌شد.

ارشد عقیدتی ـ سیاسی‌های يگان‌های ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان فارس ادامه داد: در طرح «عیدانه» نیز خانواده‌ها از فعالیت‌های فرهنگی خود اعم از مسابقات نقاشی كودكان، مسابقات كتابخوانی، مسابقات شیرینی‌پزی و كیك‌پزی، سفره‌آرایی، سفره‌های هفت سین و سفره‌های سیزده‌بدر كه در منزل مانده‌اند و غیره عكس و فیلم تهیه كرده و در فضای مجازی و گروه خانواده‌های ارتش برای قضاوت و داوری به اشتراك می‌گذاشتند.

وی گفت: همچنین توسط مجموعه عقیدتی ـ سیاسی مركز آموزش علوم و فنون نیز مسابقاتی از دعای هفتم صحیفه سجادیه، مسابقات نقاشی، كلاس‌های حفظ قرآن و حدیث برای فرزندان به خصوص در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در این ایام به‌صورت مجازی برگزار شد.

فعالیت‌های ارتش در ایام شیوع كرونا

رضایی با بیان اینكه تلاش كردیم تا در ایام قرنطینه خانگی ارتباط با خانواده‌ها قطع نشود، گفت: علاوه بر این‌ها ارتش جمهوری اسلامی نیز در كنار سایر نیروهای مسلح به كمك مدافعان سلامت آمدند و اقدامات متعددی در این زمینه را انجام داده و همچنان انجام می‌دهند.

ارشد عقیدتی ـ سیاسی‌های يگان‌های ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان فارس، برپایی 11 ایستگاه قرارگاه زیستی در سطح شهر و ورودی‌های شیراز، برپایی نقاهتگاه بیماران كرونایی در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب، اجرای رزمایش آمادگی ارتش برای كمك به هر جایی كه نیاز باشد، ضدعفونی و گندزدایی محلات و معابر مختلف شهری و حاشیه شهری و مراكز درمانی را از جمله فعالیت‌های ارتش در این ایام برشمرد.

انتهای پیام
captcha