هدف اصلی ناجا، خدمت‌رسانی به مردم است / بازگرداندن 14 هزار خودرو غیربومی در فارس
کد خبر: 3888681
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰

هدف اصلی ناجا، خدمت‌رسانی به مردم است / بازگرداندن 14 هزار خودرو غیربومی در فارس

رئیس پلیس فارس با بیان اینکه هدف اصلی نیروی انتظامی خدمت‌رسانی به مردم است، گفت: پلیس فتا باید از تمام ظرفیت‌های خود در راستای خدمت به مردم استفاده کند، زیرا ما پاسخگو هستیم و باید منافع مردم را به منافع خود ترجیح دهیم.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز، 14 فروردین‌ماه در حاشیه بازدید از مركز پلیس فتا این فرماندهی كه با همراهی شهردار شیراز انجام شد، با بیان اینکه هدف اصلی نیروی انتظامی خدمت‌رسانی به مردم است، گفت: پلیس فتا اقدامات خوبی در تأمین و برقراری امنیت فضای مجازی انجام داده و یک مجموعه به روز است که در تمامی زمینه‌ها خود را به خوبی نشان داده است.

وی با بیان اینکه امروزه شاهد افزایش قربانیان فریب‌های اینترنتی در سطح جامعه هستیم و افراد بیشتری سرمایه‌های خود را از این طریق از دست می‌دهند، افزود: اطلاع‌رسانی مناسب و افزایش دانش و آگاهی عمومی مردم از طریق برگزاری کلاس و کارگاه آموزشی می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب و تهدیدات فضای مجازی ایفا کند.

حبیبی به نقشه راه مجموعه پلیس فتا در حوزه‌های مختلف مأموریتی اشاره و بر صیانت از کارکنان، ارتقای تعاملات درون و برون‌سازمانی، رعایت حقوق شهروندی، مقابله جدی با مخلان نظم و امنیت در فضای مجازی و ارتقای امنیت اجتماعی تأکید کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: پلیس فتا باید از تمام ظرفیت‌های خود در راستای خدمت به مردم استفاده کند، زیرا ما پاسخگو هستیم و باید منافع مردم را به منافع خود ترجیح دهیم.

حبیبی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات مأموران پلیس فتا، اظهار كرد: پلیس فتا همواره باید به روز و با تکنولوژی روز دنیا پیش برود تا بتواند پلیس هوشمندی باشد.

اعمال قانون برای 920 دستگاه خودرو

وی در ادامه سخنان خود و در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح استان، گفت: در نتیجه اجرای این طرح، 920 دستگاه خودرو اعمال قانون و 218 خودرو توقیف شده‌اند.

حبیبی اظهار كرد: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، پلیس راه نسبت به توقیف 166 دستگاه خودرو و اعمال قانون برای 595 خودرو دیگر و پلیس راهور نیز در این راستا 325 خودرو را اعمال قانون و 52 خودرو را به پارکینگ انتقال داده است.

رئیس پلیس فارس یادآور شد: بالغ بر 14 هزار خودرو غیر بومی نیز در نتیجه اجرای این طرح توسط مأموران پلیس راه و راهور به شهر محل اقامت خود برگردانده و عودت داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا انجام گرفته است، افزود: مردم همواره به پلیس اعتماد داشته و با ماموران انتظامی همکاری بسیار خوبی داشته‌اند.

حبیبی با اشاره به اینکه در روز طبیعت نیز کمترین تردد ممکن در جاده‌ها و درون شهرها وجود داشته است، از همکاری و همراهی مردم با فرهنگ استان فارس با نیروی انتظامی در این راستا تقدیر و تشکر کرد.

پلمب 916 واحد صنفی متخلف

وی اظهار كرد: مأموران انتظامی استان فارس از ابتدای سال جاری تاکنون، از 8 هزار و 903 واحد صنفی در سراسر استان بازدید به عمل آورده‌اند که در این راستا به 7 هزار و 987 واحد تذکر و 916 واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش 58 درصدی ترددهای جاده‌ای در سطح استان از زمان آغاز طرح ویژه نوروزی ( 25 اسفند تاکنون) اشاره کرد و گفت: در این مدت، حوادث رانندگی 56 درصد، متوفیان 45 درصد و مجروحان 51 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

انتهای پیام
captcha