تلاش برای راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی كرونا ویروس در جهرم
کد خبر: 3888676
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

تلاش برای راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی كرونا ویروس در جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از رایزنی برای راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی کروناویروس در این شهرستان خبر داد و گفت: بهترین راه برای مقابله با این بیماری، شناسایی به موقع بیماران است.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد رحمانیان، رئیس دانشگاه علوم پزشكی جهرم امروز، 14 فروردین در جلسه ستاد شهرستانی مبارزه با كرونا گفت: در حال رایزنی و تعامل برای راه‌اندازی آزمایش تشخیص طبی كرونا ویروس در جهرم هستیم.

وی با بیان اینكه بهترین راه برای مقابله با این بیماری، شناسایی به موقع بیماران است، افزود: یکی از مهم‌ترین راهکارهای ما در مقابله با کرونا، ایجاد یک سیستم پویا و فعال برای بیماریابی در معاونت بهداشتی است، به‌طوری که بسیاری از مبتلایانی که شناسایی می‌شوند در مراحل اولیه بیمارانی قرار دارند.

رحمانیان ادامه داد: از همین‌رو حال عمومی همه بیماران کرونایی در جهرم مساعد است و كسانی که نیازی به بستری شدن نداشتند، دوران بهبودی را در قرنطینه خانگی سپری می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی جهرم تأكید کرد: هر چه تعداد بیمارانی که شناسایی می‌کنیم، بیشتر باشد، قطع زنجیره انتقال آسان‌تر می‌شود.

وی یادآورشد: تفاوت تعداد مبتلایان در شهرهای مختلف علاوه بر رعایت نکات بهداشتی توسط مردم، بستگی زیادی به فعال بودن فرآیند بیماریابی نیز دارد.

رحمانیان افزود: از این رو پایین‌تر بودن آمار مبتلایان در یک منطقه خاص الزاماً به معنای بهتر بودن شرایط شیوع بیماری در آن منطقه نیست؛ حتی می‌توان گفت آمار بیشتر مبتلایان با شرایط عمومی خوب در یک منطقه، نشان‌دهنده کنترل بیشتر بر وضعیت شیوع بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی جهرم گفت: بر اساس همین سیاست، تلاش کردیم امکان ایجاد آزمایشگاه تشخیص کرونا را در جهرم فراهم کنیم که امیدواریم با شروع به کار این آزمایشگاه از هفته آینده تست نمونه‌های کرونا در جهرم انجام شود.

رحمانیان بیان کرد: برای قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس حفظ رعایت فاصله در هایپر مارکت‌ها، نانوایی‌ها، میوه‌فروشی‌ها و پمپ بنزین لازم و ضروری است،  این مهم از نکاتی است که بیش از پیش باید بر آن توجه و نظارت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تأكید كرد: همه فروشگاه‌ها ملزم هستند هنگام ارائه خدمات به مشتری، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام
captcha