هزینه‌های برپایی جشن‌های نیمه شعبان صرف نیازمندان می‌شود
کد خبر: 3888635
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
در فارس؛

هزینه‌های برپایی جشن‌های نیمه شعبان صرف نیازمندان می‌شود

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس با اشاره به شرایط شیوع كرونا و بیكار شدن افراد بسیاری به دلیل محدودیت در رفت و آمدها گفت: امسال بنا داریم تا هزینه‌های برپایی جشن‌های نیمه شعبان را صرف خرید بسته‌های ارزاق و معیشتی و توزیع میان افرادی كه در این ایام بیكار شده‌اند، كنیم.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در گفت‌وگو با ایكنا، با اشاره به در پیش‌رو بودن نیمه شعبان و سالروز ولادت منجی عالم بشریت گفت: امسال با توجه به شرایط شیوع كرونا كه امكان برگزاری مراسم و تجمع‌های مردمی نیست و همچنین افراد بسیاری به دلیل محدودیت در رفت و آمد از كار بیكار شده‌اند و وضعیت معیشتی مناسبی ندارند، بنا داریم تا شیوه فعالیت خود را در نیمه شعبان تغییر دهیم.

وی افزود: در این راستا بنا داریم تا هزینه‌های برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در استان فارس را تبدیل به بسته‌های ارزاق و معیشتی برای كسانی كه در این ایام بیكار شده‌اند، كنیم.

محمدیان با بیان اینكه این كار توسط هیئات مذهبی و همچنین برخی از مؤسسات خیریه و بنیاد مهدی موعود(عج) فارس كه هر سال نیمه شعبان جشن‌های مفصلی برپا می‌كنند، انجام می‌شود، گفت: در این طرح هر هیئت مذهبی در محدوده فعالیت‌های خودش افراد نیازمند و كسانی كه در این ایام بیكار شده‌اند را شناسایی كرده و به تناسب وسع و بانی خیری كه دارد، نسبت به تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق و معیشتی میان آنان اقدام می‌كند.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس بیان كرد: پیش‌بینی ما این است كه حداقل 14 هزار بسته ارزاق و حمایتی در این ایام تهیه شود البته ممكن است بیشتر از این‌ها هم تهیه شود كه مردم می‌توانند برای مشاركت در این كار خیر، نذورات خود را به هیئات مذهبی محله خودشان اهدا كنند تا آنان نیز بتوانند بسته‌های ارزاق را میان افرادی كه دست‌فروش، كارگر روزمرد، زن سرپرست خانوار، مسافركش و غیره بوده است را توزیع كنند.

وی اظهار كرد: علاوه بر این‌ها یك كار دوم نیز در شورای هیئات مذهبی فارس برای نیمه شعبان در حال انجام هستیم و آن راه‌اندازی كاروان‌های شادی در سطح شهر و محلات است و چندین گروه این كار را انجام خواهند داد.

محمدیان یادآور شد: این كاروان‌های شادی در محلات مختلف و مجتمع‌های آپارتمانی حضور پیدا می‌كنند و بدون اینكه تجمعی شكل بگیرد، برای مردم به‌مدت 15 تا 30 دقیقه برنامه‌های شادی نظیر سرودخوانی را اجرا می‌كنند.

انتهای پیام
captcha