فعالیت تشكل‌های قرآنی فارس در شرایط شیوع كرونا
کد خبر: 3888484
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

فعالیت تشكل‌های قرآنی فارس در شرایط شیوع كرونا

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه تشكل‌های قرآنی در ایام شیوع كرونا بیكار ننشسته‌اند و فعالیت‌های خود را تعطیل نكرده‌اند، گفت:‌ تشكل‌های قرآنی در این ایام آموزش‌های خود را به فضای مجازی انتقال داده و همچنین با تشكیل گروه‌های جهادی اقدام به تولید اقلام بهداشتی، ضدعفونی‌كردن معابر و همچنین تهیه ارزاق برای محرومان می‌كنند.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا، با بیان اینكه تشكل‌های قرآنی در ایام شیوع كرونا بیكار ننشسته‌اند و فعالیت‌های خود را تعطیل نكرده‌اند، گفت: تعدادی از مؤسسات و تشكل‌های قرآنی استان فارس بر حسب وظیفه‌ای كه داشتند، سعی كردند تا كلاس‌های آموزشی قرآنی خود را به فضای مجازی منتقل كنند.

وی با بیان اینكه شاید اصلی‌ترین علت این مسئله آن باشد كه قرآن می‌تواند آرامش‌بخش قلب‌ها باشد، افزود: در این شرایطی كه مردم با مسئله ویروس كرونا و خانه‌نشینی درگیر هستند و این خانه‌نشینی طولانی می‌تواند از نظر روحی و روانی برای افراد بسیاری مشكل‌ساز باشد، یكی از مسائلی كه می‌تواند بسیار آرامش‌بخش بوده و صبر را در انسان تقویت كند، بحث انس و الفت با قرآن كریم است.

مهرابی ادامه داد: به‌همین دلیل تعداد قابل توجهی از تشكل‌های قرآنی فارس در فضای مجازی تبلیغات و ثبت نام برای كلاس‌های مختلف قرآنی اعم از روخوانی، روان‌خوانی، آموزش تجوید و حتی تفسیر قرآن كریم انجام داده‌اند.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس اضافه كرد: برخی از تشكل‌های قرآنی هم گروه‌های جهادی راه‌اندازی كرده‌اند و نسبت به تولید اقلام بهداشتی از اعم ماسك و مواد ضدعفونی‌كننده و غیره اهتمام می‌ورزند.

وی با بیان اینكه همچنین تشكل‌های قرآنی نسبت به تهیه اقلام ضروری خانواده‌های كم‌بضاعت در شرایط قرنطینه خانگی نیز اهتمام می‌ورزند، گفت: علاوه بر این‌ها اعضای تشكل‌های قرآنی در بحث ضدعفونی كردن شهرها با همكاری گروه‌های جهادی اقدام كرده‌اند كه این كار را معمولاً در ساعاتی پایانی شب و به‌صورت مستمر ادامه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha