برنامه‌های قرآنی استان فارس در سالی كه گذشت / تشكل‌های قرآنی تعطیلی ندارند
کد خبر: 3888346
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

برنامه‌های قرآنی استان فارس در سالی كه گذشت / تشكل‌های قرآنی تعطیلی ندارند

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس به تشریح فعالیت‌های قرآنی استان در سالی كه گذشت پرداخت و گفت:‌ اجرای طرح با قرآن در رمضان، كارگاه‌های سبك زندگی قرآنی، كارگاه‌های استعدادیابی قرآنی، آزمون اعطای مدرك تخصصی به حفاظ، دوره‌های تربیت معلم و غیره از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره قرآنی اداره‌كل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، به تشریح فعالیت‌های قرآنی استان در سالی كه گذشت پرداخت و گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های سال گذشته در سطح استان اجرای طرح «با قرآن در رمضان» بود كه 11 جلسه مهم جزءخوانی در 11 شهرستان استان حمایت شدند.

وی افزود: البته جلسات جزءخوانی كه در ماه مبارك رمضان در سطح استان فارس تشكیل می‌شوند بالغ بر 2 هزار جلسه در هر شهر و روستایی است اما جلسات مهم‌تر و شاخصی كه با حضور قاریان مطرح انجام شود و عموم مردم شركت داشته باشند، 11 جلسه بود كه توانستیم از آن حمایت كنیم.

موسوی بیان كرد: از اتفاقات دیگر مهم سال 98، حمایت از تعدادی كلاس‌های حفظ 3 جزء قرآن و كلاس‌های آموزش عمومی قرآن كریم در تشكل‌های قرآنی، مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت و همچنین حمایت از برنامه‌های دهه فجر بود.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس به شهادت سردار سلیمانی اشاره كرد و گفت: حضور چشمگیر جامعه قرآنی در برنامه‌های مرتبط با شهادت سردار سلیمانی كه البته كاملا خودجوش و مردمی انجام شد اما بسیار چشمگیر بود، از دیگر برنامه‌ها بود كه در این راستا محافل متعدد قرآنی و جلسات ختم قرآن به‌صورت حضوری یا در فضای مجازی برای بزرگداشت شهادت سردار دل‌ها برپا شدند.

وی، یكی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین برنامه‌های قرآنی سال گذشته را اجرای چهاردهمین دوره طرح اعطای مدرك به حافظان قرآن كریم برشمرد و گفت: در سال گذشته برای اولین بار علاوه بر شیراز در 5 شهرستان استان هم حوزه آزمون این طرح داشتیم كه موجب جهش چشم‌گیر در تعداد ثبت‌نام و شركت در آزمون شد.

موسوی با بیان اینكه برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن در رشته‌های مختلف اعم از تجوید، روخوانی و روان‌خوانی از دیگر فعالیت‌ها در سال گذشته بود، گفت: همچنین حمایت از دوره استعدادهای برتر قرآن كریم از جمله برنامه‌های مهم سال 98 بود كه به‌صورت كارگاهی این دوره‌ها در ایام تابستان و در طول سال ادامه یافت.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: برپایی كارگاه سبك زندگی قرآنی سه‌روزه یكی دیگر از اتفاقات مهم در سال گذشته بود كه بعد از 6 سال وقفه در استان انجام شد و بحمد الهی 98 نفر با رضایت 95 درصدی طبق نظرسنجی‌های انجام شده، در این كارگاه‌ها شركت كردند.

وی با بیان اینكه كارگاه سبك زندگی قرآنی یك روزه نیز در شیراز برگزار كردیم و امیدواریم در اولین فرصت بتوانیم این كارگاه را در شهرستان‌های استان هم برگزار كنیم، گفت: علاوه بر این‌ها بخش قابل توجهی از مراسم‌های عزاداری ماه‌های محرم و صفر توسط تشكل‌های قرآنی كه خود شاخه هیئت‌های مذهبی دارند، برگزار شد.

موسوی یادآور شد: تشكل‌های قرآنی عموماً در مناسبت‌های ملی و مذهبی در طول هر سال برنامه دارند و به‌صورت محفل قرآنی،‌ جزءخوانی، مسابقات قرآنی و یا جشنواره‌های قرآنی حتماً برنامه‌ریزی دارند حتی در ماه ذیحجه برخی از تشكل‌ها نمادهای مربوط به سفر حج را برای خردسالان درست می‌كنند و برای آنها توضیحات مربوطه را ارائه می‌دهند.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در پایان تأكید كرد: تشكل‌های قرآنی از جمله تشكلات مذهبی جمهوری اسلامی هستند كه در طول سال تعطیلی و خاموشی ندارند و به بركت این قرآن روز به روز روشن‌تر و فعال‌تر خواهند بود و در همه برنامه‌ها و مناسبت‌ها حضور چشمگیر دارند.

انتهای پیام
captcha