تشریح جزئیات ناآرامی در زندان عادل‌آباد شیراز
کد خبر: 3888160
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

تشریح جزئیات ناآرامی در زندان عادل‌آباد شیراز

در ساعات پایانی شب گذشته و بامداد امروز یكسری اخبار مبنی بر بروز ناآرامی‌ها در زندان مركزی شیراز در فضای مجازی به‌صورت گسترده منتشر شد.

به گزارش ایكنا از فارس، در ساعات پایانی شامگاه یكشنبه، 10 فروردین‌ماه بود كه اخباری مبنی بر شورش و فرار تعدادی از زندانیان زندان مركزی شیراز در فضای مجازی منتشر شد كه در این رابطه فیلم‌هایی نیز از حضور گسترده گروه‌های پلیس در محوطه اطراف زندان عادل‌آباد منتشر شده بود.  

بعد از آن یكسری اخبار در برخی از رسانه‌ها منتشر شد كه منابع آگاه خبر از شورش زندانیان داده بودند اما هیچ زندانی موفق به فرار نشده بود.

در نهایت تقریباً در ساعت 2 بامداد امروز، 11 فروردین مطلبی در گروه فضای مجازی دادگستری استان فارس به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدكاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس منتشر شد كه وی با تأیید خبر نا آرامی در زندان عادل آباد شیراز گفت: از ساعت 22 مورخ 10 فروردین در دو بند از زندان عادل آباد شیراز شاهد نا آرامی بودیم که این امر توسط نیروهای امنیتی زندان و یگان‌های امدادی تحت کنترل است.

وی افزود: در این دو بندی که زندانیان آن اقدام به درگیری کرده بودند زندانیان با جرائم خشن و‌ خاص نگه‌داری می‌شوند که مشمول هیچ‌گونه تسهیلات نمی‌شوند.

موسوی بیان كرد: در پی این ناآرامی زندانیان این دو بند اقدام به شکستن برخی نرده‌ها و دوربین‌های مدار بسته كردند که با ورود نیروهای حفاظتی زندان و یگان های انتظامی و امنیتی موضوع تحت کنترل قرار گرفت.

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس نیز امروز، 11 فروردین‌ماه در واكنش به این وقایع گفت: در حال حاضر، شرایط در زندان مرکزی شیراز تحت کنترل است و هیچ زندانی در پی این قضیه از زندان فرار نکرده است.
وی از شهروندان خواست که از دامن زدن به این شایعه بی‌اساس خودداری کنند و ادامه داد: هیچ‌گونه آسیبی به زندانیان و نیروهای حفاظتی و انتظامی و اقدام به فراری در پی این حادثه گزارش نشده است.

حیدر آسیابی، دادستان عمومی و انقلاب فارس هم امروز، 11 فروردین‌ماه با اشاره به آسیب و تخریب جزئی درب یکی از بندهای زندان عادل آباد در پی ناآرامی‌های دیشب، بیان کرد: هیچگونه تلفاتی نداشتیم و تنها ۱۴ نفر دچار مصدومیت جزئی شدند.

وی اظهار كرد: اغتشاشات در سه بند زندان عادل‌آباد رخ داد که همان زمان با ورود به موقع ماموران حفاظتی و نیروهای یگان ویژه کنترل شد.

آسیابی با بیان اینکه در لحظات ابتدایی ناآرامی در این زندان در محل حضور یافتم و از نزدیک با زندانیان صحبت و آن‌ها را دعوت به آرامش کردم، افزود: خوشبختانه در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است و هیچ زندانی فرار نکرده است.

دادستان عمومی و انقلاب فارس تأکید کرد که هیچ زندانی موفق به خروج از بند سلول نشد چه رسد به این که بتواند از محیط زندان فرار کند.

یادآور می‌شود، زندان عادل‌آباد شیراز در زمان تأسیس خارج از حوزه مسکونی شهر بود و اینک در میان بافت شهری قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha