آموزش صوت و لحن قرآن در فضای مجازی / «نورالثقلین» كلید خورد
کد خبر: 3888140
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
در فارس صورت می‌گیرد؛

آموزش صوت و لحن قرآن در فضای مجازی / «نورالثقلین» كلید خورد

دبیر اجرایی قرارگاه قرآنی جوانان فارس از اجرای طرح «نورالثقلین» در این استان خبر داد و گفت: این طرح به‌منظور آموزش صوت و لحن قرآن كریم در فضای مجازی اجرا می‌شود.

سیدمصطفی موسوی، دبیر اجرایی قرارگاه قرآنی جوانان فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از اجرای طرح «نورالثقلین» در این استان خبر داد و گفت: این طرح در آستانه فرا رسیدن سالروز ولادت امام زمان(عج) و به‌منظور آموزش صوت و لحن قرآن كریم در فضای مجازی ویژه دانش‌آموزان اجرا خواهد شد.

وی با یادآوری اینكه این طرح به‌همت قرارگاه قرآنی جوانان فارس و مؤسسه ذكر جمیل اجرا خواهد شد، گفت: در این طرح كلاس‌های آموزشی قرائت تقلیدی سوره مبارکه تکویر استاد عبدالباسط از آیه یك تا پایان آیه شریفه‌ ۱۹ به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

موسوی با بیان اینكه قرائت سوره‌ مبارکه‌ تکویر از قرائت‌های پایه‌ای تقلیدی استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد است، گفت: دانش‌آموزان علاقه‌مند شركت در این دوره باید مطابق با جدول آموزشی دوره، فایل صوتی تلاوتِ خود را از آیات مشخص شده توسط استاد - که در طول مدت اعلام شده تمرین كرده است- را در گروه واتساپی کلاس ارسال كنند و استاد جلسه پس از دریافت فایل صوتی قرآن آموز، نکات اصلاحی لازم و اشکالات موجود  در تلاوت هر دانش‌آموز را پیرامون ارتقای سطح تلاوت ایشان در همان گروه تقدیم خواهد كرد.

دبیر اجرایی قرارگاه قرآنی جوانان فارس بیان كرد: به صلاحدید استاد، برخی ایرادات و یا نکات منحصر به فرد هر دانش‌آموز که ارائه آن در گروه ضروری نباشد، در جمع سایرین مطرح نخواهد شد و به شماره اختصاصی قرآن آموز ارسال می‌شود تا خدایی ناکرده اسباب تضعیف روحیه ایشان در جمع سایر قرآن آموزان حادث نشود.

وی با بیان اینكه در این دوره از اساتید و قاریان ممتاز كشوری به تدریس خواهند پرداخت، گفت: در بخش آقایان عطاءالله امیدواری و در بخش بانوان زهرا حسین‌پور كار تدریس در این دوره را به عهده دارند.

موسوی با یادآوری اینكه ساعت و روز دقیق کلاس‌ها با توجه به آمار متعاقباً اعلام می‌شود، گفت: محدوده تاریخی برگزاری کلاس‌ها از ۱۴ لغایت ۲۵ فروردین خواهد بود و هر دانش‌آموز باید رأس ساعت مقرر در گروه حاضر شود و تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس ۸ نفر است.

دبیر اجرایی طرح «نورالثقلین» این نكته را یادآور شد كه این دوره آموزشی ویژه دانش‌آموزان کلاس‌های دوم تا پنجم ابتدایی برگزار می‌شود ولیکن دانش‌آموزان سایر مقاطع تحصیلی تا کلاس هفتم نیز در صورتی که توانمندی صوتی لازم جهت تقلید از استاد عبدالباسط را داشته باشند، می‌توانند در این دوره ثبت‌نام كنند.

 وی با بیان اینكه این دوره‌ آموزشی، ارتباطی با طرح قرآنی شباب‌الرضا(ع) ندارد، گفت: از دانش‌آموزان که قبلاً در طرح شباب‌الرضا(ع) شرکت كرده و در آزمون مربوطه، حائز سطح یك و یا سطح ۲ شده‌اند، دعوت می‌شود تا در این دوره آموزشی نیز شرکت كنند و به یاری خداوند با تلاوت فاخر و زیبای دیگری از استاد عبدالباسط آشنا شوند.

موسوی، تعداد جلسات آموزشی طرح را پنج جلسه یک‌ساعته و هزینه‌ ثبت‌نام را 40 هزار تومان برای هر فرد اعلام كرد و گفت: در پایان دوره به دانش‌آموزان برتر، هدایایی به رسم یادبود تقدیم خواهد شد.

دبیر اجرایی قرارگاه قرآنی جوانان فارس گفت: والدین مبلغ ثبت‌نام  را به شماره حساب  5420967260 بانک ملت به نام مؤسسه ذکر جمیل فارس و یا شماره كارت 6104337880681745 واریز و تصویر رسید واریزی همراه با نام و نام خانوادگی دانش‌آموز و مقطع تحصیلی را در پیام رسان واتساپ به شماره اعظم جاوید 09176033568 ارسال كنند.

وی، زمان ثبت‌نام در این طرح را تا روز سه‌شنبه، 12 فروردین‌ماه اعلام كرد و گفت: با توجه به اهتمام قرارگاه قرآنی جوانان فارس به تربیت قاریان جوان و نوجوان و همچنین شناسایی و معرفی دانش‌آموزان مستعد قرآنی توقع می‌رود با همراهی والدین دانش‌آموزان بتوانیم در راستای تربیت قرآنی فرزندانمان قدم‌های اساسی و تخصصی برداریم؛ لذا حضور در این دوره‌ آموزشی علاوه‌ بر اینکه خود یکی از فرصت‌های استعدادیابی قرآنی فرزندانمان خواهد بود، امکان استفاده صحیح و بهینه از اوقات فراغت دانش‌آموزان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha