بیماریابی سریع؛ راهکاری مهم برای کنترل بیماری کووید 19
کد خبر: 3887744
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱

بیماریابی سریع؛ راهکاری مهم برای کنترل بیماری کووید 19

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز بر سرعت بخشیدن به روند شناسایی و بیماریابی، به‌عنوان راهکاری مهم برای کنترل بیماری کووید ۱۹ تأکید کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز عصر جمعه، 8 فروردین ماه، در نشست ستاد مدیریت بیماری كووید 19 این دانشگاه با تأکید بر تسریع در اجرای دقیق و منظم فرآیندهای شناسایی موارد مبتلا به کرونا ویروس، گفت: لازم است نمونه‌گیری از تمامی افراد در معرض خطر، اداری، بهداشتی، اجرایی و به ویژه کادر درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در دستور کار قرار گیرد.

وی پس از بررسی وضعیت آماری مراکز درمانی استان افزود: طرح کشوری فاصله‌گذاری اجتماعی در استان فارس نیز مانند دیگر مناطق کشور اجرایی می‌شود و در این مرحله تا ۲۰ فروردین‌ماه، ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به بازدیدهای روز گذشته از مجموعه اورژانس فارس، مرکز اجرای آزمون‌های الکترونیکی، مرکز بهداشت شهدای والفجر و آزمایشگاه تشخیصی کرونا ویروس، نکات ارزیابی شده در این بازدیدها را بیان کرد.

تقویت آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی ویژه کرونا ویروس از نظر تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی دیگر تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در جمع اعضای این ستاد بود.

وی پس از صدور دستورات لازم در خصوص توزیع ماسک به داروخانه‌ها، مراکز درمانی، مبادی ورودی و بسیج سلامت ادامه داد: لازم است پس از تأیید رادیولوژیست مبنی بر مثبت بودن جواب سی‌تی اسکن‌های بیماران مشکوک به کرونا ویروس در مراکز درمانی، هر چه سریع‌تر این بیماران به بیمارستان‌های حضرت علی اصغر(ع) و شهید دکتر چمران انتقال داده شوند.

لطفی با بیان اینکه از زمان ورود ویروس کرونا در استان، چند کارگاه برای تولید ماسک با دانشگاه همکاری دارند، گفت: ما به‌ عنوان متولیان امر بهداشت و درمان استان قدردان زحمات آنان هستیم و پس از برون‌رفت از این بحران نیز دانشگاه علوم پزشکی شیراز با شرکت‌هایی که در زمان بحران از نظر تأمین ملزومات و تجهیزات پزشکی به کمک مجموعه سلامت آمدند، همکاری خواهد داشت.

آغاز بررسی جهانی برای یافتن درمان کووید۱۹

محسن مقدمی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز گفت: از دو هفته گذشته پروژه تحقیقاتی بسیار بزرگی «مگا پروژکت» از سوی سازمان بهداشت جهانی آغاز شده که در این پروژه به سرعت بر روی چهار نوع درمان دارویی برای مبتلایان به کرونا ویروس در دنیا آغاز شده است، در ایران نیز تهران و شیراز، اجرای این طرح را در دستور کار خود قرار داده‌اند و امید است این کار نقش مهمی در بهبود مراقبت‌های ما از بیماران داشته باشد.

پروتکل‌های بهداشتی برای فعالان اداری، بهداشتی و اجرایی، رصد و ارزیابی تأثیرگذاری طرح و شیوع بیماری، تدوین و اجرای فوری پروتکل‌های درمانی برای افراد مشکوک، بررسی وضعیت فضای فیزیکی نقاهتگاه‌های جدید در صورت نیاز، نحوه فعالیت درمانگاه‌های امام رضا(ع) و شهید مطهری، تأمین نیازهای بهداشتی نیروهای امنیتی ناجا در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، ارسال نمونه‌های آزمایش ویژه کرونا ویروس به آزمایشگاه‌های مرجع در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بررسی وضعیت آزمایشگاه‌های استان، فعالیت‌های مراکز چهارگانه شیراز، نحوه توزیع ماسک به داروخانه‌ها و مراکز درمانی، کیت‌های آزمایشگاهی و اعتبارات از جمله محورهای این نشست بود.

انتهای پیام
captcha