راه‌اندازی سامانه ثبت موارد سی‌تی اسکن مبتلایان به کرونا در شیراز
کد خبر: 3887556
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴

راه‌اندازی سامانه ثبت موارد سی‌تی اسکن مبتلایان به کرونا در شیراز

در نشست کارگروه علمی رادیولوژی کروناویروس که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اساتید رادیولوژی برگزار شد، سامانه ثبت سی‌تی اسکن مبتلایان به کروناویروس در این دانشگاه راه‌اندازی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست كارگروه علمی رادیولوژی كرونا ویروس امروز، 7 فروردین با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز و اساتید رادیولوژی برگزار شد.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست با تأکید بر اهمیت نقش اساتید رادیولوژی در بررسی سی‌تی اسکن بیماران و تشخیص ابتلا به کروناویروس، گفت: از روزهای آغازین ورود کرونا ویروس به استان، سیستم ارجاع تصاویر رادیولوژی بیماران مبتلا به کرونا توسعه یافت.

وی بیان کرد: توسعه سیستم ارجاع تصاویر رادیولوژی، باعث  تسریع در فرآیند تشخیصی از سوی اساتید رادیولوژیست دانشگاه شد که این امر مهم در درمان زودهنگام بیماران مبتلا به کروناویروس تاثیر بسزایی دارد.

لطفی در این نشست از راه‌اندازی سامانه ثبت سی تی اسکن مبتلایان به کروناویروس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبرداد و افزود: این سامانه که در سراسر استان فارس راه‌اندازی شد، تمامی موارد منفی یا مثبت بیماران به کروناویروس در آن ثبت می‌شود که قابلیت گزارش‌دهی دقیق نیز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز یادآور شد: همچنین در این نشست الگوی پیشنهادی گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای گزارش یکسان و سریع سی‌تی اسکن بیماران مشکوک به ابتلا کرونا ویروس، از سوی سپیده سفیدبخت، مطرح و پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم گرفته شد.

سی‌تی اسکن؛ ابزار اصلی در تشخیص کروناویروس

علیرضا شكیبافرد، سرپرست اداره رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه پیشنهاد و ابتکار راه‌اندازی این سامانه از سوی رئیس دانشگاه بوده است، گفت: سی‌تی اسکن از حساسیت بیشتری برخوردار است و به‌عنوان ابزار اصلی تشخیص کروناویروس به شمار می‌رود.

وی اظهار كرد: تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان فارس، پس از انجام سی‌تی اسکن بیماران مشکوک به کرونا ویروس، مشخصات کامل بیمار مبتلا و غیر مبتلا را در این سامانه ثبت می‌کنند که این امر مهم، موجب سهولت در جمع‌آوری، گزارش‌دهی و تخمین میزان شیوع این بیماری در استان می‌شود.

انتهای پیام
captcha