«لبخند عسل» راهی بازار کتاب شد
کد خبر: 3887554
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸

«لبخند عسل» راهی بازار کتاب شد

فعال فرهنگی و رسانه‌ای شیراز از انتشار دومین دفتر شعر خود با عنوان «لبخند عسل» خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حسن دهقان، فعال فرهنگی و رسانه‌ای شیراز که اولین مجموعه شعر خود با عنوان «کمی تا قسمتی عاشق» را در سال 1384 منتشر کرده است، امروز، 7 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران از انتشار دومین دفتر شعر خود با عنوان «لبخند عسل» خبر داد و گفت: این كتاب دربرگیرنده 43 رباعی و دوبیتی است.

وی افزود: در این کتاب علاوه بر اشعار، عکس‌هایی از سه عکاس رسانه‌ای شیراز، الهه پورحسین، شیوا عطاران و  امید منوچهری نیز متناسب با متن کتاب آمده است.

دهقان در خصوص فاصله حدود 14 ساله میان انتشار کتاب‌هایش گفت: درگیری‌های شغلی مهم‌ترین دلیل در این خصوص بود اما فعالیت‌های نگارشی‌ام بیشتر به سمت شیرازپژوهی و البته رسانه‌ای معطوف شد که به‌زودی دو کتاب نیز در همین حوزه‌ها راهی بازار کتاب خواهد شد.

این شاعر و روزنامه نگار ادامه داد: «لبخند عسل» بیشتر در برگیرنده اشعار اجتماعی و عاشقانه است و چند شعر آیینی نیز  در آن وجود دارد.

دهقان عنوان کتاب را برگرفته از یکی از اشعار دانست و گفت: نام کتاب دو بار در مرحله صدور مجوز مورد تأیید قرار نگرفت و بالاخره نام «لبخند عسل» را از شعر «نان، معنی اشک‌های آرامش بود/ در سفره فقط دو لقمه غم شامش بود/هر شب که عسل گرسنه لالا می کرد/ لبخند عسل جوخة اعدامش بود» انتخاب کردم که البته همانطور که گفتم گزینه سوم من بود!

وی درباره انگیزه‌اش از انتشار آثار عکاسان خبری در «لبخند عسل» نیز گفت: بسیاری از اشعار این کتاب پس از قرار گرفتن در شرایط و احوالات اجتماعی سروده شد و حال و هوای بسیاری از این عکس‌ها تقریباً مشابه شرایطی است که با قرار گرفتن در آن‌ها،  نطفه شعر در ذهنم شکل گرفته بود.

دهقان، طراح جلد کتاب را سمانه اکبری اعلام كرد و گفت: «لبخند عسل» در 73 صفحه منتشر شده و اکنون از طریق www.mehresabafars.ir/shop در اختیار عموم قرار دارد.

یادآور می‌شود، حسن دهقان، روزنامه‌نگار شیرازی، سابقه دبیرسرویس فرهنگ و هنر روزنامه خبر جنوب، روزنامه افسانه و فعالیت در خبرگزاری کتاب ایران در استان فارس را در کارنامه دارد و اکنون مدیرمسئول ماهنامه مهرگان صبا است.

انتهای پیام
captcha