برنامه عملیاتی بسیج ملی مبارزه با کووید ۱۹ استان فارس ابلاغ شد
کد خبر: 3887462
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۷

برنامه عملیاتی بسیج ملی مبارزه با کووید ۱۹ استان فارس ابلاغ شد

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با برگزاری کمیته استانی بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا، برنامه عملیاتی بسیج ملی مبارزه با بیماری کووید ۱۹ به تمامی شهرستان‌های استان فارس ابلاغ شد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز عصر چهارشنبه، 6 فروردین‌ماه در نشست كمیته بسیج ملی مبارزه با كرونا که با حضور جانشین سپاه فجر استان، فرماندهان سپاه استان و مدیران ارشد معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان به‌صورت وب‌کنفرانس برگزار شد، با بیان اینكه با استفاده از ظرفیت‌های دیگر بخش‌های توانمند، می‌توان کنترل ویروس کرونا را سرعت بخشید، گفت: در این كمیته برنامه عملیاتی بسیج ملی مبارزه با بیماری کووید ۱۹ به تمامی شهرستان‌های استان فارس ابلاغ می‌شود.

وی استفاده حداکثری از منابع در دسترس، اعم از نیروی انسانی، امکانات اجرایی و فنی در سایر ارگان‌ها، به‌کارگیری سریع‌ترین رویه‌های اجرایی در پیشگیری از گسترش بیماری و کاهش عوارض و مرگ و میر ناشی از بیماری، اجرای برنامه با رعایت اصول ایمنی به نحوی که ارائه‌دهندگان خدمات و مردم کمتر دچار عوارض ناخواسته ناشی از مداخلات شوند، تأمین به هنگام منابع مورد نیاز برای اجرا و اجرای عملیات مبتنی بر اصول علمی با در نظر گرفتن قابلیت‌های اجرایی و منابع در دسترس را مهم‌ترین اصول طراحی این بسیج ملی عنوان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز افزود: چهار تیم اجرایی برای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در بسیج ملی پیش‌بینی شده که شامل تیم‌های مراقبت، تیم‌های مداخلات سالم‌سازی محیط، تیم‌های بسیج ادارات و شرکت‌ها و تیم کنترل مبادی ورودی شهرها است.

سردار یدالله بوعلی، جانشین سپاه فجر استان فارس نیز در این نشست ضمن تجلیل از خدمات پزشکان، پرستاران و تمامی نیروهای حوزه بهداشت در مقابله با بیماری کرونا، گفت: سپاه همچون دیگر مواقع حساس تا آخرین لحظه در کنار مردم می‌ماند.

وی از تمامی فرماندهان سپاه استان که به‌صورت وب‌کنفرانس در نشست حضور داشتند، خواست تا از تمام پتانسیل کارشناسی و عملیاتی موجود در سپاه و ظرفیت مردمی بسیج استان، برای مقابله با این بیماری منحوس استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha