احترام متقابل والدین و فرزندان را تمرین کنیم + فیلم
کد خبر: 3887272
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۲
اساتید و معلمان قرآن همراه با پویش خانه‌های نورانی / 5

احترام متقابل والدین و فرزندان را تمرین کنیم + فیلم

پیشکسوت قرآنی با اشاره به شرایط فعلی و قرنطینه خانگی، نکته‌ای را از آیه 23 سوره مبارکه اسرا بیان و تأکید کرد: پس از عبودیت خدا، سفارش به نیکی کردن به والدین شده است. تمرین ارتباط خوب و سازنده‌ پدر و مادر با فرزندان را در منزل داشته باشیم.

یاریگلبه گزارش ایکنا؛ عیدانه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹ اجرای طرح خانه‌های نورانی با همکاری دیگر نهادهای قرآنی و فرهنگی است. در قالب این طرح که با همکاری ایکنا اجرا می‌شود، هر روز شاهد انتشار فایل تصویری از یکی از اساتید قرآنی کشورمان خواهیم بود. این طرح در این روزهای قرنطینه خانگی به دلیل شیوع کروناویروس از پویش #درخانه_بمانیم حمایت می‌کند.

بهروز یاریگل، مدرس و پیشکسوت قرآنی کشورمان در اجرای طرح #خانه‌های_نورانی شرکت کرد که در ادامه شاهد انتشار گفته‌های این پیشکسوت قرآنی هستیم. در ذیل متن و فیلم سخنان این مدرس قرآن که به موضوع هنر تلاوت قرآن کریم اختصاص یافته منتشر شده است.

«بسم الله الرحمن الرحیم

در این روزها، ویروس منحوس کرونا در ایران و همه جای دنیا رخنه کرده و مهمان ناخوانده شده است. در این شرایط، در حال حاضر، فرزندان همراه با والدین در منزل هستند. این فرصتی است که بیشترین استفاده را می‌توان از آن داشت تا در این دورهمی بیشتر از یکدیگر بیاموزیم.

موضوعات قرآنی فراوان است، اما در اینجا، نکته‌ای از آیه 23 سوره مبارکه اسرا را بیان خواهم کرد که خداوند می‌فرماید: «وَقَضَى رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا». نکته مهم این آیه در آن است که بلافاصله بعد از عبودیت و سفارش به پرستش خداوند، سفارش نیکی به پدر و مادر شده است.  این تمرین را در منزل داشته باشیم و پدران و مادران در منزل ارتباط خوب و سازنده‌ای با فرزندان داشته باشند.

مولا علی(ع) در بیانات گهربارشان پس از «اوصیکم بتقوی الله» سفارس به نظم در کارها می‌کنند. الان موردی که در منزل، حاصل شده است، این است که اقامه نماز اول وقت و تلاوت قرآن را جدی بگیریم و در انجام آن نظم داشته باشیم، همچنین دعا کنیم که به دعا، بسیار سفارش شده است تا با این دعاهای همگان، این ویروس نیز ان شاءالله از بین برود. توجه به ساعت خوابیدن و بیدار شدن و نظم در بیرون خانه حتی هنگام خرید نیز داشته باشیم. کتاب بخوانیم و در این روزها با تماس تلفنی با اقوام ارتباط داشته باشیم. موفق باشید.»


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام
captcha