قارچ گانودرما در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تاثیر ندارد
کد خبر: 3886542
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

قارچ گانودرما در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تاثیر ندارد

مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی، آشامیدنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: قارچ گانودرما در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تاثیر ندارد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد مهدی رزمجو، مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی، آشامیدنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 29 اسفندماه در جمع خبرنگاران با بیان اینكه قارچ گانودرما در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تاثیر ندارد، گفت: گانودرما امروزه در ایران صرفاً به‌عنوان یک فرآورده غذایی از سوی چند شرکت، مجوز تولید و توزیع دارد و هیچ‌گونه تجویز دارویی و درمانی برای آن تایید نشده است و تبلیغاتی که در این زمینه انجام شود، از جمله موارد تبلیغات کاذب، اغواگرانه و سوءاستفاده از نگرانی‌های جامعه به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: هیچ غذا و یا مکمل تغذیه‌ای خاصی در زمینه پیشگیری و درمان برای بیماری کووید ۱۹ نقش نداشته و توصیه‌های اصلی بهداشتی به رعایت فاصله ایمن دست کم یک و نیم متر از افراد مشکوک به بیماری و شست‌وشو مداوم و صحیح دست با آب و صابون است.

مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی، آشامیدنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شیراز افزود: بهره‌گیری از یک رژیم غذایی متعادل و سلامت‌بخش با تمرکز بر مصرف میوه و سبزی، لبنیات کم چرب و غلات سبوس‌دار و کاهش مصرف قند، نمک و چربی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ تندرستی می‌شود.

انتهای پیام
captcha