كرونا ویروس، موضوع مسابقه ملی طراحی شد
کد خبر: 3886463
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۴

كرونا ویروس، موضوع مسابقه ملی طراحی شد

دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسابقه ملی طراحی پوستر و اینفوگرافیک با موضوع کرونا ویروس و با شعار «زندگی، دست یاریگر توست» برگزار می‌کند.

به گزارش ایكنا از فارس، مجتبی غضنفری جهرمی، رئیس اداره امور فرهنگی مراكز و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشكی شیراز عصر چهارشنبه، 28 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس جدید در کشور، دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدام به برگزاری مسابقه ملی طراحی پوستر و اینفوگرافیک با موضوع بیماری کرونا ویروس جدید کرده است.

وی با بیان اینكه شعار این مسابقه «زندگی، دست یاریگر توست» انتخاب شده است، گفت: در این شرایط و نظر به راه‌اندازی پویش دانشجویی کرونا از سوی معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دو وزارت بهداشت و وزارت علوم و فناوری، تصمیم گرفته شد تا با توجه به رسالت ذاتی این اداره، جشنواره‌ای رقابتی و در سطح ملی در زمینه طراحی و تهیه پوستر و اینفوگرافیک با موضوع این بیماری برگزار شود.

غضنفری جهرمی ادامه داد: از آنجا که هنر، به ویژه هنرهای بصری و نوین می‌توانند تاثیر بسزایی در ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی داشته باشند و نیز از آنجا که یکی از اصلی‌ترین راه‌های اطفای بیماری کرونا ویروس همین ارتقای سطح معلومات عمومی در مورد این بیماری است، امید داریم تا با برگزاری شایسته این رقابت ملی گامی برای سرکوب و نابودی این ویروس منحوس برداشته باشیم.

وی اظهار کرد: حضور فعال و پررنگ دانشجویان و نقشی که این قشر فرهیخته می‌توانند در ارتقای کیفی مشارکت عمومی برای غلبه بر بحران حاصل از شیوع کرونا ویروس در جامعه داشته باشند، غیرقابل انکار بوده و در صورت هدایت و حمایت از این جریانات هنری دانشجویی، کشور ما بسیار سریع‌تر، از وجود این بیماری پاک می‌شود.

دبیر اجرائی این مسابقه ملی با تأکید بر اینکه شرکت‌کنندگان در این جشنواره رقابتی، باید دانشجوی یکی از دانشگاه‌های کشور باشند،‌گفت: این مسابقه در پنج محور که موضوعیت اصلی همه آن‌ها کرونا است، برگزار شده که «کرونا ویروس و مسئولیت شهروندی» و نیز «کرونا ویروس و تغییر سبک زندگی در پیشگیری» دو محور از این موضوعات است.

غضنفری افزود: «کرونا ویروس و نحوه اطلاع‌رسانی به کودکان»، «کرونا ویروس و رعایت بهداشت فردی» و نیز «کرونا ویروس و نحوه مواجهه با اخبار غیر موثق» سه محور دیگر این مسابقه هنری و فرهنگی هستند.

وی ادامه داد: هر دانشجوی شرکت‌کننده مجاز به ارسال حداکثر سه اثر به هر بخش از مسابقه بوده و ارسال آثار تنها به صورت الکترونیکی و با مراجعه به وب‌سایت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی farhangi.sums.ac.ir قابل انجام است.

دبیر اجرائی این مسابقه ملی تأكید كرد: آثار باید دارای ابعاد ۷۰*۵۰ و رزولوشن ۳۰۰ بوده و هیچ اثری نباید بیشتر از ۱۰ مگابایت حجم داشته باشد.

غضنفری با دعوت از همه دانشجویان هنرمند برای حضور فعال و پررنگ در این رویداد ارزشمند هنری و اجتماعی، زمان دریافت آثار ارسالی را حداکثر تا تاریخ دوازدهم اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد.

 

انتهای پیام
captcha