مراقبت از خود و دیگران مصداق عملی تقواست
کد خبر: 3886047
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

مراقبت از خود و دیگران مصداق عملی تقواست

امام جمعه خوشاب با تأکید بر رعایت بهداشت و پیروی از دستورات پزشکان گفت: این روزها مراقبت از خود و دیگران با در خانه ماندن، مصداق عملی تقواست.

مراقبت از خود و دیگران با در خانه ماندن مصداق عملی تقواست

حجت‌الاسلام سیدقاسم دهقانی، امام جمعه خوشاب، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با تشکر از مسئولان شهرستان خوشاب و به وِیژه بخش شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برای مبارزه با کرونا و انجام اقدامات پیشگیرانه با سفارش به مردم برای پیروی از دستورات پزشکان متخصص برای ماندن در خانه، اظهار کرد: مدافعان سلامت در خط اول مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند و از مردم تقاضا داریم با رعایت بهداشت کار این عزیزان را چند برابر نکنند.

وی با آرزوی سلامی برای مردم و دعا برای شفای بیماران اضافه کرد: در ماه رجب که ماه عبادت و بندگی خداست، قرار داریم و مردم می‌توانند از فرصت به دست آمده در منزل به بهترین وجه برای عبودت و قرائت دعا و مناجات با خدا استفاده کنند.

دهقانی با ت‌کید بر اینکه آنچه که مردم و مسئولان شهرستان را این روزها نگران کرده، رفت و آمد مسافران به شهرستان و گسترش شیوع بیماری کروناست، بیان کرد: یکی از مصادیق تقوا در عمل تبعیت از قوانین کشور اطاعت از ولی امر مسلمین است.

امام جمعه خوشاب با بیان کرد: باید سخنان و تاکیدات مسئولان بهداشتی را برای مبارزه با بیماری کرونا سرلوحه زندگانی خودمان قرار دهیم و با احساس تکلیف و رعایت تقوای الهی از شیوه و رفتار زندگی مراجع و بزرگانی به ویژه رهبر معظم انقلاب الگو بگیریم.

وی با خواهش از مردم برای نرفتن به مسافرت‌های غیر ضروری تصریح کرد: مردم منتظر نباشند تا دیگران به آنان سفارش کنند در حالی که هر فرد می‌تواند در مسائل بهداشتی با رعایت دستورات بهداشتی صادر شده از رسانه‌های گروهی و غیره علاوه بر اینکه خودش را سالم نگه دارد عاملی برای مبتلا نشدن دیگران به بیماری نیز نشود.

دهقانی با توصیه به قرائت ادعیه و مناجات به ویژه دعای هفتم امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه که رهبر معظم انقلاب به قرائت آن توصیه فرمودند، اظهار کرد: این روزهای سخت و امتحان الهی به زودی تمام خواهد شد و روزهای خوش شیرینی در انتظار مردم است.

انتهای پیام
captcha