كمك هیئات مذهبی فارس به حوزه سلامت / 50 هزار بسته ارزاق و بهداشتی توزیع شد
کد خبر: 3885099
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۷

كمك هیئات مذهبی فارس به حوزه سلامت / 50 هزار بسته ارزاق و بهداشتی توزیع شد

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس از كمك‌رسانی 7 هزار هیئت مذهبی این استان به حوزه بهداشت در شرایط شیوع كرونا خبر داد و گفت: كمك به ضدعفونی معابر شهری و محلات مختلف، توزیع بسته‌های ارزاق و مواد بهداشتی میان نیازمندان و غیره از جمله فعالیت‌های هیئات مذهبی در این شرایط است.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به شرایط شیوع كرونا گفت: از ابتدای شیوع كرونا، هیئات مذهبی فارس به كمك حوزه سلامت آمدند.

وی با یادآوری اینكه این استان حدود 7 هزار هیئت مذهبی دارد، افزود: در گام نخست به هیئات مذهبی توصیه كردیم كه برای حفظ سلامت مردم، جلسات هفتگی و تجمعات خود را تعطیل كنند و مراسم‌های خود را به‌صورت مجازی برپا كنند.

محمدیان ادامه داد: هیئات مذهبی استان فارس در مناسبت‌های مختلف اقدام به برگزاری برنامه‌های مذهبی به‌صورت مجازی با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف شبكه‌های اجتماعی می‌كنند ضمن اینكه اقدامی هم در راستای توزیع و نشر دعایی از صحیفه سجادیه كه مدنظر مقام معظم رهبری بود، كردیم.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس اضافه كرد: برای نشر این دعای صحیفه سجادیه، 17 فراز به‌صورت كتبی و 2 فراز به‌صورت صوتی آماده كردیم كه طی دو شب گذشته دو بخش اول فراز را در فضای مجازی به‌صورت گسترده منتشر كردیم و طی شب‌های آینده به یاری خدا مابقی فرازها را منتشر خواهیم كرد.

اجرای طرح «هر هیئت، یك محله»

وی، همچنین از اجرای طرح «هر هیئت، یك محله» در شرایط شیوع كرونا خبر داد و گفت: در این طرح هیئات مذهبی كه توانمندی دارند،  با كمك نهادهای مختلفی نظیر بسیج و مراكز بهداشتی و شهرداری‌ها محلات خود را ضدعفونی می‌كنند كه این ضدعفونی‌ها شامل ضدعفونی معابر و كوچه‌ها، دستگیره‌های درب منازل، عابر بانك‌ها، پل‌های عابر پیاده، وسایل بازی، درب ورودی مغازه‌ها و امثالهم است كه این كار را به‌صورت مستمر انجام می‌دهند تا این دوران بگذرد.

محمدیان بیان كرد: در فضای مجازی دعاها و زیارات مختلف را به‌صورت گسترده نشر می‌دهیم و در ضمن این‌ها به خانواده‌ها نیز توصیه می‌شود كه از منازل خود خارج نشوند.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس اظهار كرد: علاوه بر این‌ها طی یكی دو هفته گذشته نیز بسته‌های ارزاق و مواد بهداشتی با همت هیئات مذهبی و با كمك نیروهای مردمی بسیج، میان نیازمندان مناطق مختلف توزیع می‌شود.

وی از توزیع قریب 50 هزار بسته ارزاق و مواد بهداشتی میان مستمندان توسط هیئات مذهبی در سطح استان خبر داد و گفت: برخی از هیئت‌ها خودشان دارای خیریه هستند كه این مسئله موجب افزایش این تعداد بسته‌های ارزاق و بهداشتی شده است و به یاری خدا این كار را تا پایان سال ادامه خواهیم داد.

 

انتهای پیام
captcha