حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز تعطیل شد
کد خبر: 3885002
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲

حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز تعطیل شد

در پی شیوع ویروس كرونا و به‌منظور حفظ سلامت مردم، حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) به‌عنوان دومین حرم بزرگ شیراز و استان فارس نیز تعطیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به شیوع ویروس كرونا در كشور گفت: از ابتدای شیوع این بیماری، زیارت این حرم مطهر نیز مانند سایر بقاع متبركه كشورمان محدود شد.

وی با بیان اینكه به‌صورت روزانه نیز ضدعفونی‌های مستمر در بخش‌های مختلف این حرم مطهر انجام می‌شد، افزود: تمهیداتی نظیر ایجاد حائل در اطراف ضریح، بسته‌شدن كفشداری حرم و استفاده از كیسه‌های نایلونی یك‌بار مصرف، شست‌شوی پیوسته سرویس‌های بهداشتی و بخش‌های مختلف حرم مطهر به‌همراه گندزدایی و ضدعفونی كردن در این حرم مطهر انجام می‌شد.

طاهری به تعطیلی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، سومین حرم اهل بیت(ع) اشاره كرد و گفت: مذاكراتی با تولیت و مسئولان آستان مقدس شاهچراغ(ع) انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم كه حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) نیز به‌منظور حفظ سلامت شهروندان تا اطلاع ثانوی به‌صورت موقت تعطیل شود.

رئیس هیئت‌امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز یادآور شد: تعطیلی حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) معروف به آستانه شیراز از امروز، 23 اسفندماه اعمال خواهد شد.

وی در پایان با ابراز امیدواری از اینكه به فضل و مدد الهی بتوانیم كرونا را شكست دهیم، از اقشار مختلف مردم درخواست كرد تا برای شكست كرونا، به توصیه‌های بهداشتی توجه كرده و تا بهتر شدن اوضاع، در منزل خود بمانند.

یادآور می‌شود، حضرت سیدعلاءالدین حسین‌بن موسی‌الكاظم(ع) شیراز، فرزند امام موسی كاظم(ع) و برادر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) است كه حرم مطهر آن حضرت به‌عنوان دومین حرم بزرگ شیراز و استان فارس در طول سال به خصوص در شب‌های یكشنبه هر هفته میزبان خیل عظیمی از زائران از نقاط مختلف استان است.

انتهای پیام
captcha