کد خبر: 3883251
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

تخصیص خط اختصاصی مشاوره درباره كرونا ویروس / پرهیز از دریافت مشاوره از اورژانس

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه با تماس غیرضروری با اورژانس موجب اختلال در خدمات نشویم، از تخصیص خطوط اختصاصی مشاوره در خصوص کرونا ویروس خبر داد و گفت: تلفن ۴۰۳۰ از سوی وزارت بهداشت و تلفن ۱۸۱۹ نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارائه مشاوره به هموطنان اختصاص داده شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدجواد مرادیان، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 14 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: با شیوع ویروس کرونا از ۳۰ بهمن در کشور، تعداد تماس با خطوط امدادی ۱۱۵ افزایش چشم‌گیری داشته است، به‌طوری که مشاوره‌های پرستاری کارشناسان مراکز پیام اورژانس ۸۶ درصد افزایش داشته است.

وی با تأكید بر پرهیز از دریافت مشاوره از اورژانس در مورد کروناویروس گفت: با تماس غیرضروری با اورژانس موجب اختلال در خدمات نشویم.

مرادیان افزود: تعداد تماس با خطوط امدادی اورژانس ۱۱۵ نیز نسبت به میانگین تماس‌ها در طول سال ۵۰ درصد افزایش یافته است که بیشترین تماس‌ها با خطوط ۱۱۵ به دلیل استرس ناشی از کرونا ویروس و علائم آن است و همکاران ما در مراکز پیام اورژانس ۱۱۵ با سعه صدر پاسخ‌گوی آنان بوده‌اند.

وی از تخصیص خطوط اختصاصی مشاوره در خصوص کرونا ویروس خبر داد و گفت: تلفن ۴۰۳۰ از سوی وزارت بهداشت و تلفن ۱۸۱۹ نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارائه مشاوره به هموطنان اختصاص داده شده است که مردم ایران می‌توانند با تماس با این خط، پرسش های خود را در این خصوص مطرح کنند.

مدیر اورژانس فارس ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور توصیه می‌شود از دست دادن با یکدیگر خودداری کنیم، هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان خود را بگیریم، بدون دستکش به حیوانات دست نزنیم، از خوردن غذاهای خیابانی خودداری کنیم، در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنیم و دستان خود را مرتب با آب و صابون بشوییم.

 

انتهای پیام
captcha