آغاز ثبت‌نام حوزه علمیه برادران استان مرکزی
کد خبر: 3883214
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

آغاز ثبت‌نام حوزه علمیه برادران استان مرکزی

معاون آموزش حوزه‌های علمیه استان مرکزی از شروع ثبت‌نام ورود به حوزه علمیه برادران از دوشنبه، ۱۹ اسفند خبر داد و گفت: ثبت‌نام تا ۲۰ خردادماه سال ۹۹ ادامه دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، ثبت‌نام تحصیل در حوزه‌های علمیه استان مرکزی از دوشنبه، 19 اسفندماه آغاز می‌شود و تا 20 خرداد سال 99 ادامه دارد.

حجت‌الاسلام محمدحسن ربیعی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه استان مرکزی در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: داوطلبانی که در این دوره ثبت‌نام کرده و متقاضی تحصیل در حوزه علمیه هستند باید در آزمون 20 تیرماه سال 99 شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام ورودی حوزه علمیه در سه گروه انجام می‌شود، اظهار کرد: گروه اول پایه هشتم، نهم و دهم با حداقل سن از 18سال با معافیت تحصیلی و حداکثر با پایان خدمت 22 سال، گروه دوم پایه یازدهم، دوازدهم و دانشجوی کمتر از 30 واحد با حداقل سن 18 سال با معافیت تحصیلی و حداکثر با پایان خدمت 25 سال و گروه سوم دانشجوی بالای 30 واحد تا مدرک دکترا با حداقل سن با معافیت تحصیلی 21 و با پایان خدمت حداکثر 32.

ربیعی بابیان این نکته که ثبت‌نام از طریق سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه صورت می‌پذیرد، اضافه کرد: بازماندگان از آزمون و ثبت‌نام به هر دلیل می‌توانند حتی شرایط معدلی و سنی می‌توانند به مرکز مدیریت استان مراجعه و درخواست نامه‌ای درباره علاقه‌مندی به تحصیل در حوزه‌های علمیه تکمیل کنند، پیرو این درخواست کمیسیون پذیرش برگزار شده و نتیجه نهایی به افراد ابلاغ با توجه به معافیت‌هایی کع وجود ابلاغ می‌شود. اگر مدارک مورد قبول کمیسیون قرار گیرد افراد می‌توانند بدون آزمون پذیرش شوند.

وی در خصوص عدم دسترسی علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه به اینترنت نیز گفت: افرادی که در روستاها زندگی کرده و یا به هر دلیل از دسترسی به اینترنت محروم هستند جهت ثبت‌نام در آزمون حوزه علمیه می‌توانند به مبلغان حاضر در همان منطقه مراجعه کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان بیان کرد: حوزه فرم‌هایی را جهت ثبت‌نام در اختیار مبلغان قرار داده است، علاقه‌مندان فرم را به همراه مدارک همچون عکس، فتوکپی شناسنامه، کارت‌ملی، کپی آخرین مدرک تحصیلی به مبلغان تحویل می‌دهند تا مراحل ثبت‌نام از طریق استان پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha