مُهرهای سنگی جایگزین مُهرهای خاكی در مساجد شوند
کد خبر: 3882472
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

مُهرهای سنگی جایگزین مُهرهای خاكی در مساجد شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز ضمن ابلاغ آخرین مصوبات پیشگیرانه فارس برای مقابله با كرونا گفت: مُهرهای خاکی در حرم مطهر و مساجد آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) جمع‌آوری شده و مُهرهای سنگی جایگزین شود و همچنین مُهرهای سنگی نیز پس از اتمام هر نماز از سوی خادمان ضدعفونی شود.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست بررسی آخرین اقدامات حوزه سلامت فارس برای مقابله با ویروس كرونا امروز، 11 اسفندماه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز برگزار شد كه در آن مصوبه‌های جدید پیشگیرانه ویژه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ابلاغ شد.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست در رابطه با مصوبه‌های کاهش احتمال سرایت در اماکن مذهبی گفت: در این راستا پیشنهاد می‌شود غربالگری به شکل تب‌سنجی در ورودی باب‌الرضا(ع) آستان حضرت شاهچراغ(ع) از سوی دارالشفای حرم مطهر انجام شود و مواد ضدعفونی‌کننده دست در درب‌های ورودی در دسترس مردم قرار گیرد.

وی، بر ضدعفونی مداوم محوطه بقاع متبرکه با استاندارد اعلام شده از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز تأكید كرد و افزود: مُهرهای خاکی در حرم مطهر و مساجد آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) جمع‌آوری شده و مُهرهای سنگی جایگزین شود و همچنین مُهرهای سنگی نیز پس از اتمام هر نماز از سوی خادمان ضدعفونی شود.

لطفی تأکید کرد: در این ایام تردد زائران آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، محدود به درب ورودی باب‌الرضا(ع) شاهچراغ(ع) خواهد بود.

وی در ادامه از مسئولان دانشگاه علوم پزشكی شیراز خواست تا با جدیت پیگیر تولید ماسک و توزیع آن در سطح استان باشند و سپس گفت: تا اطلاع ثانوی اعمال جراحی الکتیو در تمامی بیمارستان‌ها و مراکز جراحی به تشخیص پزشک بیمار و تیم مدیریتی بیمارستان کاهش یابد البته انجام تمامی جراحی‌ها و خدمات اورژانسی به قوت خود باقی است.

محمدجواد خشنود، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز از اقدام نیک مدیرکل غله فارس، برای تأمین و توزیع روزانه نان مغذی و مقوی ویژه پزشکان و کادر درمانی در ۹ مرکز مرجع خدمات سرپایی و مراکز درمانی مربوط به بیمارستان‌های شیراز به مدت دو هفته خبر داد و گفت: بازرسان در طول شبانه‌روز بر روند توزیع و قیمت ماسک در مراکز عرضه و تولید نظارت دارند.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز بر ضرورت توزیع ماسک علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، برای پزشکان خانواده تأکید کرد که با توجه به اهمیت موضوع در دستور کار قرار گرفت.

محسن مقدمی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شیراز و رئیس کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس نیز در این نشست با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی دستیاران به‌صورت آنلاین برگزار و ویدئوی آن در سایت مربوطه بارگذاری می‌شود، گفت: بررسی جدیدترین پروتکل‌های بستری بیماران در مراکز درمانی و گایدلاین‌های طرز برخورد با بزرگسالان و کودکان مشکوک به ابتلا، امروز به مراکز آموزشی و درمانی ابلاغ می‌شود.

سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست از به‌روزرسانی آمارها و مطالب مربوط به این بیماری به‌صورت روزانه در وب‌گاه اینترنتی https://corona.sums.ac.ir/ خبر داد.

 

 

 

مهدي ترابي، سرپرست مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه علوم پزشكي شيراز نیز گزارشی از روند تولید ماسک در کارخانه‌های تولیدی ماسک در استان ارائه داد.

محسن نعمتی، معاون اجرایی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) نیز از دیگر اعضای این نشست بود که با اشاره به اهمیت سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، نسبت به اجرای مصوبه‌های کمیته سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعلام آمادگی کرد.

همچنین در این نشست جمعی از اعضای شورای نمایندگان دستیاری دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از نوبت‌های کاری، پیشنهادات و درخواست‌های خود را در زمینه توسعه خدمات مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha