افزایش درخواست‌های مردمی برای شناسایی مبتلایان به كرونا در فارس
کد خبر: 3882456
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

افزایش درخواست‌های مردمی برای شناسایی مبتلایان به كرونا در فارس

مدیر مركز حوادث و فوریت‌های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه در روزهای اخیر شاهد افزایش تماس‌های مردمی با این مركز و درخواست مراجعه برای شناسایی مبتلایان به كرونا بوده‌ایم، از مردم درخواست كرد تا از تماس‌های غیرضرور بپرهیزند.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدجواد مرادیان، مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 11 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی تماس‌های مردمی برای شناسایی افراد مبتلا به کروناویروس، گفت: در طی روزهای اخیر و با مشاهده مواردی از ابتلا به کروناویروس در استان، شاهد افزایش تماس‌های مردمی با مرکز پیام اورژانس و درخواست مراجعه برای شناسایی مبتلایان بوده‌ایم.

وی افزود: در صورت تماس با اورژانس ۱۱۵، بیماران مشکوک و نیازمند اقدامات فوریت‌های پزشکی برای تشخیق کرونا به بیمارستان منتقل می‌شوند.

مرادیان ادامه داد: با توجه به حیطه وظایف نیروهای اورژانس و پروتکل‌های تدوین شده برای تشخیص این بیماری از سوی وزارت بهداشت، تیم‌های اورژانس در زمینه ارائه خدمات پیش‌بیمارستانی به افراد دارای علائم بالینی و ارجاع بیماران به مراکز درمانی فعالیت دارند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از عموم مردم خواست تا در شرایط کنونی، با پرهیز از تماس‌های غیرضروری به مرکز اورژانس، در تسریع فرآیندهای امدادرسانی به افراد نیازمند دریافت خدمات، سهیم شوند.

وی، پیش‌بینی مراکز ارائه خدمات سرپایی در زمینه کروناویروس و حضور پزشکان خانواده را ظرفیت خوبی برای دریافت خدمات درمانی و تشخیصی در استان فارس برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با مشارکت فعالانه مردم در رعایت توصیه‌های سلامت، به زودی شاهد ریشه‌کنی این بیماری در کشور باشیم.

 

انتهای پیام
captcha