افزایش تولید و توزیع ماسک در استان فارس
کد خبر: 3882097
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

افزایش تولید و توزیع ماسک در استان فارس

جانشین معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش روند تولید و توزیع روزانه ماسک در مراکز تولیدی استان با پیگیری جدی رئیس دانشگاه و نظارت شبانه‌روزی بازرسان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهدی خسروی، مشاور و جانشین معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 10 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این معاونت در راستای پیشگیری و مقابله با کروناویروس و با توجه به مصوبات کمیته مبارزه با بیماری کرونا دانشگاه، گفت: با توجه به نیاز مردم و افزایش مصرف ماسک در استان، از طی ۷ روز گذشته تاکنون نزدیک به ۱۰۰ هزار ماسک در فارس تولید و توزیع شده است.

 وی از افزایش روند تولید و توزیع روزانه ماسک در مراکز تولیدی استان با پیگیری جدی رئیس دانشگاه و نظارت شبانه‌روزی بازرسان این دانشگاه خبر داد، افزود: محموله‌های ماسک از سوی وزارت بهداشت نیز به استان ارسال می‌شود و به‌همت مدیریت خدمات پشتیبانی و هماهنگی معاونت درمان، در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع می‌شود.

خسروی با بیان اینکه در داروخانه‌های شبانه‌روزی به هر متقاضی دو تا سه عدد ماسک ارائه می‌شود، گفت: ماسک‌های تولیدی با قیمت مصوب از سوی کمیته دانشگاه و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در استان، برای جلوگیری از سودجویان توزیع می‌شود.

جانشین معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تأكید بر اینكه همزمان پنج تیم بازرسی و نظارت از سوی دانشگاه حتی در روزهای تعطیل بر روند تولید و توزیع ماسک نظارت می‌کنند، درباره توزیع ماسک در استان گفت: توزیع ماسک برای شهرستان‌ها به دلیل بُعد مسافت با کمی تاخیر در داروخانه‌های شبانه‌روزی انجام می‌شود.

وی از یاری تشکل های دانشجویی و دانشجویان و کارکنان داوطلب دانشگاه در مراکز تولیدی ماسک استان با تمام توان و با استفاده از تمامی ظرفیت ها به صورت شبانه روزی خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون در طول یک شبانه روز در مراکز تولید کننده نزدیک به چهل هزار ماسک تولید می شود.

خسروی با اشاره به اینکه ماسک‌های تولید شده از راه شرکت‌های پخش دارو و با نظارت بازرسان بر توزیع در داروخانه‌های شبانه‌روزی استان و داروخانه‌های درمانگاهی شیراز توزیع می‌شود، ادامه داد: در تلاش هستیم که در هفته آینده نیز برای افزایش تولید ماسک در استان، کارگاه‌های تولیدکننده دیگری در استان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام
captcha