نگاهی به اقدامات انجام شده در بیمارستان معین شیراز برای مهار بیماری كرونا
کد خبر: 3881829
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

نگاهی به اقدامات انجام شده در بیمارستان معین شیراز برای مهار بیماری كرونا

رئيس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز كه به‌عنوان بیمارستان معین برای درمان و بستری بیماران مبتلا به كرونا، در این كلان‌شهر انتخاب شده است، اقدامات انجام شده در این مرکز در زمینه مهار بیماری کروناویروس را اعلام کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، ابوالفضل درانی‌نژاد، رئیس بیمارستان حضرت علی‌اصغر(ع) شیراز امروز، 8 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) با هدف خدمت‌رسانی در زمینه بیماری کروناویروس و پذیرش موارد مشکوک به‌طور کامل از بیماران جراحی، داخلی و بیمارانی که مورد تنفسی نبوده‌اند تخلیه شده و ۱۵۰ تخت برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا آماده شده است.

وی همچنین از آماده‌سازی سه تخت ایزوله فشار منفی برای بستری بیماران بدحال کرونای مثبت در این مرکز خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر ۱۴ تخت آی سی یو نیز برای بیماران بستری بدحال در نظر گرفته شده است و پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص و پرستاران و دیگر کارکنان درمانی، خدماتی و پشتیبانی در حال پذیرش و بستری بیماران هستند.

درانی‌نژاد در مورد اتاق‌های ایزوله فشار منفی نیز گفت: اتاق ایزوله فشار منفی به گونه‌ای طراحی شده که تهویه هوا به کمک فیلترهای مخصوص انجام می‌شود، درب این اتاق‌ها بسته است و باید کمترین تردد به اتاق انجام شود و پزشک در زمان ویزیت و پرستار در زمان دادن دارو به بیمار وارد اتاق می‌شوند، در بیشتر اوقات درب اتاق بسته است و سلامت بیمار با دوربین‌های مداربسته کنترل می‌شود.

رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) ادامه داد: در حال حاضر تعدادی بیمار مشکوک در این مرکز بستری و تحت مراقبت هستند و آزمایش‌های لازم برای تشخیص بیماری بر روی آن‌ها انجام می‌شود، همچنین در صورت مثبت بودن آزمایش‌ها، موارد از سوی دانشگاه اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هر نوبت کاری تعداد زیادی از افراد به‌صورت سرپایی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که دچار سرماخوردگی یا آنفلوآنزا هستند و نیازی به ارجاع آن‌ها به این مرکز وجود ندارد، ادامه داد: در هر نوبت کاری بیمارستان حدود یک‌صد بیمار سرپایی به این مرکز مراجعه می‌کنند و از این افراد تنها شاید تعداد انگشت شماری، برای مراقبت‌های بیشتر بستری می‌شوند.

درانی‌نژاد از مردم خواست تا برای موارد سرپایی به پزشک خانواده و یا مراکز بهداشتی درمانی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشخص و اعلام شده یا درمانگاه‌های سطح شهر مراجعه کنند و در صورت تشخیص پزشکان این مراکز، افراد دارای علایم نزدیک به کروناویروس، به بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) ارجاع می‌شوند.

رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) به مردم توصیه کرد: مردم بهداشت فردی و به ویژه بهداشت دست را رعایت کنند، با توجه به اینکه تمام سطوح ممکن است آلوده باشد در صورتی که به هر سطحی دست می‌زنند پس از مراجعه به منزل دست‌ها را به طور مرتب شست‌و‌شو دهند و وسایل شخصی مانند کلید و تلفن همراه خود را پس از ضدعفونی استفاده کنند.

وی افزود: شهروندان تا حد امکان از حضور در مکان‌های شلوغ و پرتجمع دوری کنند و هر چه در منزل بمانند بهتر است، افراد اگر با بیمار تماس دارند به‌طور مرتب لباس‌هایشان را بشورند، اما افراد عادی که تنها در خیابان‌های شهر تردد کرده‌اند نیازی به شستن مرتب لباس‌ها ندارند.

رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) در پایان یادآور شد: در مواردی که افراد در سطح شهر تردد دارند، استحمام روزانه برای آن‌ها توصیه می‌شود.

انتهای پیام
captcha