اجرای سالانه 400 هزار متر مربع عملیات عمرانی در بقاع متبركه فارس
کد خبر: 3881620
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

اجرای سالانه 400 هزار متر مربع عملیات عمرانی در بقاع متبركه فارس

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف فارس با بیان اينكه این سازمان فعالیت‌ها و پروژه‌های بسیاری را در حوزه موقوفات و بقاع متبركه سالانه اجرا می‌كند، گفت: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار مترمربع عملیات عمرانی در سطح موقوفات و بقاع متبرکه فارس اجرا می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، الیاس رضایی، معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 7 اسفندماه در آیین بزرگداشت روز مهندس و تجلیل از کارشناسان فنی این اداره‌کل گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه یک نهاد پویا در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی است، به نحوی که فعالیت‌ها و پروژه‌های بسیاری در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه سالانه در سراسر کشور و از جمله استان پهناور فارس به مدد نیروهای متخصص و کارشناسان فنی این سازمان نظارت و راهبری می‌شود.

وی افزود: در استان فارس هم‌اکنون تعداد ۳۰ کارشناس فنی فعالیت‌های عمرانی مرتبط را در سطوح مختلف کارشناسی، طراحی و نظارت هدایت می‌کنند و با وجود تجربه، دانش و تخصص این کارشناسان سالانه بیش از ۴۰۰ هزار مترمربع فعالیت عمرانی در موقوفات و بقاع متبرکه سراسر استان انجام می‌شود.

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف فارس ادامه داد: احیا، مرمت و توسعه در حوزه موقوفات و مساجد تاریخی، تهیه و تصویب و اجرای طرح‌های جامع امام‌زادگان و بقاع متبرکه و همچنین حضور در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری به نفع موقوفات از جمله زمینه‌ها و فعالیت‌هایی است که توسط کارشناسان فنی اوقاف فارس دنبال می‌شود.

احداث بزرگترین پرورشگاه خاورمیانه از محل موقوفات فارس

رضایی، پروژه احداث پرورشگاه موقوفه زالی در شهر جدید صدرا را بزرگ‌ترین فعالیت عمرانی اداره‌کل اوقاف فارس در سال‌های اخیر دانست و گفت: هم‌اکنون این پروژه در مرحله طراحی و اخذ و تصویب مجوزهای لازم است و پیش‌بینی می‌شود این پرورشگاه شبانه‌روزی بزرگ‌ترین و مجهزترین پرورشگاه منطقه خاورمیانه محسوب شود که از محل موقوفه مرحوم حاج خلیل زالی و در اراضی این موقوفه در شهر جدید صدرا احداث می‌شود.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های عمرانی اوقاف فارس گفت: هم‌اکنون سه پروژه شامل کاروانسرای ایزدخواست مجتمع گردشگری کالا انبار مشیر و مجتمع تجاری تفریحی بازار بزرگ لار آماده بهره‌برداری است و برای سال آینده ۴۰ پروژه آماده شده است که در حوزه‌های پزشکی، کشاورزی، دامپروری و خدماتی گردشگری خواهد بود.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزنده مهندسان و کارشناسان فنی این اداره‌کل تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha