حجم فعالیت‌های قرآنی در كشور كافی نیست
کد خبر: 3881615
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
فقهی‌زاده:

حجم فعالیت‌های قرآنی در كشور كافی نیست

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالیت‌های قرآنی گسترده‌ای در سطح كشور انجام می‌شود، اما حس می‌كنیم این حجم از فعالیت كفاف نمی‌دهد و هدف اساسی همه این فعالیت‌ها، كه توسعه چشمگیر فرهنگ قرآنی است، در حد مطلوب محقق نمی‌شود.

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه تربیت قرآنی یا توسعه فرهنگ قرآنی هدف اساسی همه فعالیت‌های قرآنی است، گفت: فعالیت‌های قرآنی را در حوزه‌های گوناگون حفظ و قرائت و حتی هنری معبری برای توسعه فرهنگ و تربیت قرآنی می‌دانیم.

وی افزود: در این زمینه اگرچه فعالیت‌ها حوزه گسترده‌ای را شامل می‌شوند و عده زیادی از فرهنگیان كشورمان در حوزه‌های گوناگون فرهنگ دینی در مدارس، دارالقرآن‌ها، مراكز قرآنی سازمان‌ها و  ادارات و وزارتخانه‌ها و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و جلسات خانگی قرآن به‌ صورت رسمی و غیررسمی كار می‌كنند، اما حس می‌كنیم این حجم از فعالیت كفاف نمی‌دهد و هدف اساسی همه این فعالیت‌ها، كه توسعه چشمگیر فرهنگ قرآنی است، در حد مطلوب محقق نمی‌شود.

فقهی‌زاده با بیان اینكه این مسئله به كمال‌جویی ما بازمی‌گردد، گفت: همین نكته نیز از یك نظر مثبت است كه به كم قانع نباشیم و در عین حال نباید ما را از حركت بازدارد و تصور كنیم كه فعالیت‌های ما خیلی تأثیری ندارد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم اشاره كرد و گفت: در بازدیدی كه از این آزمون در سال جاری از مركز استان فارس داشتم و با برخی از متسابقان صحبت می‌كردم، مشاهده كردم افرادی در این آزمون شرکت کرده بودند که هدف آنها برخورداری از هیچ‌گونه مدرك رسمی یا فایده دولتی و امكانات مادی نبود.

وی اظهار كرد: هدف اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحقق فرهنگ و تربیت قرآنی است و شاید احساس كنیم كه این هدف كامل و برجسته در جامعه تحقق نیافته است، ولی عده‌ای از عزیزان قرآنی در حد بسیاری مطلوبی به این هدف رسیده‌اند، یعنی فرهنگ و تربیت قرآنی در آنها متجلی است و باید بتوانیم برای عده‌ای كه كمتر به این مسائل توجه داشته‌اند از ابزارهای گوناگون هنری، فرهنگی، رسانه‌ای و سینمایی استفاده كنیم تا توجه آن‌ها را جلب كنیم.

انتهای پیام
captcha