رونمایی از رتبه‌بندی دانشگاه‌های عضو سازمان همكاری‌های اقتصادی
کد خبر: 3881383
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

رونمایی از رتبه‌بندی دانشگاه‌های عضو سازمان همكاری‌های اقتصادی

رتبه‌بندی بالغ بر٢٨٠ دانشگاه عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی D8 با حضور دبیرکل این سازمان و دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی ایران به‌صورت ویدئو کنفرانس در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز رونمایی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم رونمایی رتبه‌بندی بالغ بر٢٨٠ دانشگاه عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی D8 امروز، 6 اسفندماه با حضور دبیرکل این سازمان و دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی ایران به‌صورت ویدئو کنفرانس در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز برگزار شد.

محمدجواد دهقانی، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به میزبانی پایگاه از دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی و دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور و هیئت همراه، هدف از حضور آن‌ها در شیراز را آشنایی با آخرین دستاوردها و فعالیت‌های علمی در سطح جهان اسلام و برنامه‌ریزی برای قدم‌های بعدی در این مجموعه عنوان کرد.

وی افزود: ارتقای اثربخشی علمی دانشگاه‌ها به ویژه ارزیابی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی که از مأموریت‌های ISC مهم است در این نشست مورد تصویب قرار گرفت.

دهقانی همچین مراودات بین‌المللی این پایگاه در طی سال‌های اخیر را از دیگر مباحث این نشست ذکر كرد و گفت: فاز نخست یکی از پروژه‌های مهم ما که در سطح D8 (سازمان همکاری‌های اقتصادی) از چهارماه پیش آغاز شده بود امروز با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران و دبیرکل سازمان D8  به‌صورت ویدئو کنفرانسی به بهره‌برداری رسید.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)  ادامه داد: در این ویدئو کنفرانس دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی D۸ گزارشی از روند پیگیری این پروژه را ارائه کرد. همچنین فاز نخست این پروژه تحت عنوان رتبه‌بندی دانشگاه‌های عضو سازمان متبوع نیز رونمایی شد.

وی یادآور شد: پروژه بعدی ما با این سازمان ایجاد یک پایگاه برای رصد و پایش حرکت‌های علمی عضو این سازمان و برنامه‌ریزی برای یک نقشه راه برای این کشورهاست.

دهقانی همچنین گفت: یکی از مراکز معتبر علمی برای رصد و پایش کشورهای منطقه و اسلامی است و به جای اینکه کشورها خود اقدام به ایجاد چنین مراکزی کنند، استفاده از منابع مرکز ما را در دستور کار قرار داده‌اند که تفاهم نامه همکاری و مبادله قرارداد پژوهشی با سازمان همکاری‌های D8 از جمله آن‌هاست.

 

انتهای پیام
captcha