هشدار پلیس فتا فارس درباره دریافت پیامك‌های افراد ناشناس همراه با لينك
کد خبر: 3881169
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

هشدار پلیس فتا فارس درباره دریافت پیامك‌های افراد ناشناس همراه با لينك

رئیس پلیس فتای استان فارس با اشاره به كلاهبرداری‌های مختلف در فضای مجازی از طریق ارسال پیامك‌های افراد ناشناس همراه با لینك به شهروندان توصیه كرد: نسبت به دریافت پیامک‌هایی که از طرف افراد ناشناس برای آن‌ها ارسال می‌شود، دقت لازم را داشته باشند.

به گزارش ایكنا از فارس، حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتای استان فارس امروز، 5 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری كلاهبرداران فضای مجازی به شهروندان توصیه كرد: نسبت به دریافت پیامک‌هایی که از طرف افراد ناشناس برای آن‌ها ارسال می‌شود دقت لازم را داشته باشند و در این خصوص هوشیارانه عمل کنند و هرگز بر روی لینک‌های ارسال شده از طرف افراد ناشناس کلیک نکنند.

وی افزود: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴ یا از طریق سایت به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) اعلام كنند.

حشمتی در ادامه سخنان خود از شناسایی و دستگیری 2 نفر کلاهبردار حرفه‌ای که شهروندان را به درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت و سپس اقدام به برداشت 7 میلیارد ریال كرده بود خبر داد و گفت: مردی جوان با حضور در این پلیس و ارائه مرجوعه قضائی اعلام داشت مبلغی بالغ  بر 80 میلیون ریال  به‌صورت غیر‌مجاز از حسابش برداشت شده است .

این مقام ارشد انتظامی افزود: طی مدت کوتاهی چندین پرونده با همین موضوع به این پلیس ارجاع شد که شکات در اظهارات خود از برداشت‌های غیر مجاز با مبالغ کلان خبر می‌دادند.

این مقام سایبری گفت: با بررسی دقیق‌تر مشخص شد که اغلب قربانیان بعد از درج کالای خود در یکی از سایت‌های آگهی محور برای فروش، پیامکی از شخص ناشناس که خود را مدیر سایت معرفی می‌كرده است دریافت، که در متن پیام آمده بود آگهی شما بعد از 24 ساعت از روی سایت برداشته می‌شود که برای جلوگیری از این موضوع مبلغ 1000 تومان از طریق لینک زیر به حساب سایت واریز كنید.

سلیمانی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و افزایش قربانیان، یک تیم از کارشناسان این پلیس به‌صورت شبانه‌روزی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که پس از بررسی‌های دقیق و فنی ردپای متهم را در یکی از استان‌های مرزی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند.

رئیس پلیس فتا استان فارس بیان كرد: پس از دستگیری این متهم یک نفر دیگر از همدستان وی نیز مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی، نفر دوم نیز دستگیر که با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که سطح فعالیت این افراد در سراسر کشور بوده و تا کنون نزدیک به 7 میلیارد  ریال کلاهبرداری كرده‌اند.

وی یادآور شد: با توجه به حساسیت موضوع و اقدامات فنی کارشناسان این پلیس و دستگیری متهمین کمتر از 15 روز، این سرعت عمل باعث شد این افراد نتوانند فعالیت مجرمانه خود را ادامه دهند.

انتهای پیام
captcha