تأثیر داده‌های فضایی بر رشد اقتصاد و توسعه اشتغال كشور
کد خبر: 3881100
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

تأثیر داده‌های فضایی بر رشد اقتصاد و توسعه اشتغال كشور

مدیركل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان فارس با بیان اینكه داده‌های فضایی در دنیا به مثابه یک ثروت برای جوامع است، گفت: این داده‌ها می‌تواند فضای بسیار مناسبی برای کسب و کارهای در حوزه فضاپایه و رشد اقتصاد و توسعه اشتغال هر کشور ایجاد کند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرداد سهرابی، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان فارس امروز، 5 اسفندماه در همایش صنعت فضایی، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌روی كه در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، گفت: در حال حاضر حوزه فضایی یکی از حوزه‌های فناوری برتر در دنیا است و کشورهای توسعه یافته به این فناوری دسترسی دارند و وزارت فناوری اطلاعات کشور ما نیز اقدامات شایسته‌ای در این حوزه انجام داده است.

وی تأكید كرد: فناوری فضایی و داده‌هایی که از این حوزه استخراج می‌شود، بسیار کاربردی و قابل استفاده در بخش‌های مختلف است که زیرساخت‌های کشور ما در دسترسی به داده‌ها در این زمینه مناسب نیست.

سهرابی با بیان اینکه بحث داده‌های فضایی در دنیا بسیار مورد توجه است، بیان کرد: داده‌های فضایی در دنیا به مثابه یک ثروت برای جوامع است و می‌تواند فضای بسیار مناسبی برای کسب و کارهای در حوزه فضاپایه و رشد اقتصاد و توسعه اشتغال هر کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خیلی خوبی در بین جوانان و دانشگاهیان در حوزه فضایی در کشور و فارس وجود دارد به طوری که هم اینک دو شرکت در استان فارس در حوزه فضا پایه در حال فعالیت هستند که تلاش  می‌کنیم این حوزه در استان بیشتر رشد و زمینه فعالیت بیشتر کسب و کارها در این حوزه در استان فراهم شود.

سهرابی بیان كرد: با تلاش و پیگیری‌های ارکان تأثیرگذار در استان به‌زودی کارخانه نوآوری شیراز به عنوان دومین کارخانه نوآوری در کشور راه‌اندازی خواهد شد که با آغاز به کار این مرکز زمینه هم‌افزایی و رشد کسب و کارهای دانش‌بنیان در استان بیش از گذشته فراهم می‌شود.

انتهای پیام
captcha