پروتكل كشوری مقابله با ویروس كرونا به‌زودی ابلاغ می‌شود
کد خبر: 3880669
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

پروتكل كشوری مقابله با ویروس كرونا به‌زودی ابلاغ می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه بیمارستان حضرت علی‌اصغر(ع) در شیراز به‌عنوان بیمارستان مرجع استان برای رسیدگی به بیماران مبتلا به این ویروس کرونا انتخاب شده است، گفت: اجرای پروتکل کشوری مقابله با ویروس جدید به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 3 اسفندماه در نشست با مدیران گروه‌های بالینی و روسای مراکز درمانی استان فارس به اقدامات راهكارهای مقابله با ویروس كرونا از سوی این دانشگاه اشاره كرد و گفت: تعیین سه سناریو پیش‌بینی شده از سوی کمیته بحران دانشگاه، برگزاری نشست ویدئوکنفرانسی با وزیر بهداشت، برگزاری نشست با تمامی دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نشست شورای تأمین سلامت در استانداری و تعیین مصوبه‌ها، فلوچارت‌های تعیین شده در این زمینه با حضور معاونان، مسئولان و مدیران ارشد دانشگاه از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی با بیان اینكه بیمارستان حضرت علی‌اصغر(ع) در شیراز به‌عنوان بیمارستان مرجع استان برای رسیدگی به بیماران مبتلا به این ویروس انتخاب شده است، افزود: تجهیز این بیمارستان به سه تخت ایزوله فشار منفی از جمله اقدامات در این زمینه بوده است.

لطفی بر آگاهی‌بخشی در خصوص اهمیت بهداشت فردی و خودمراقبتی به عنوان اقدامات پیشگیرانه تأکید کرد، گفت: اجرای پروتکل کشوری مقابله با ویروس کرونای جدید به زودی ابلاغ می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز افزود: با بررسی مسائل مربوط به این موضوع در نشست کمیته بررسی و پشتیبانی، فلوچارت مراکز درمانی در این زیمنه نیز ابلاغ می‌شود.

وی همچنین از تولید انبوه ماسک صورت در یکی از کارخانه‌های استان خبر داد و اضافه کرد: به‌زودی ماسک صورت و لباس مخصوص برای گسترش راهکارهای پیشگیرانه به مراکز درمانی ارسال می‌شود.

لطفی با تأكید بر نظارت کامل استادان، مدیران گروه‌های بالینی و رؤسای مراکز درمانی بر بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها، از پیش‌بینی صفحه جدیدی در سایت دانشگاه برای انتشار اخبار مربوط به این بیماری و مطالب آموزشی مرتبط با آن خبرداد و اعضای این نشست خواست تا نسبت به معرفی عمومی این صفحه اقدام کنند.

محسن مقدمی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت خودمراقبتی، درباره نشانه‌های این بیماری، راهکارهای مقابله با ویروس کرونا در مراکز درمانی و شیوه خدمات رسانی به این بیماران توضیحاتی ارائه داد.

محمدرضا ادراكی، رئیس دانشکده پزشکی شیراز نیز گزارشی از اقدامات انجام شده پیرامون موارد پیشگیرانه در در مقابله با ویروس کرونای جدید ارایه داد.

مائده حاجی‌آقایی، مدیر امور بیمارستانی دانشکده پزشکی و مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در امور پزشکان عمومی، نیز در این نشست گفت: مدیران گروه‌های بالینی و با هدف افزایش پوشش خدمات‌رسانی درمانی باید در بخش‌های مختلف بیمارستان حضور داشته باشند.

همچنین در این نشست امینه دادور، رئیس مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشكی شیراز گزارشی از مقایسه عملکرد گروه های بالینی دانشگاه نسبت به سال گذشته در مراکز درمانی ارائه داد.

فرشاد فلاحتی، مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز هم گفت: خدمات‌رسانی و فعالیت ستاد تسهیلات نوروزی سال ۹۹ از بیست و هفتم اسفند ۹۸ آغاز شده و تا پانزدهم فروردین ۹۹ ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه مراکز درمانی کلان منطقه قطب جنوب کشور در تعطیلات نوروزی باید از پوشش خدمات‌رسانی پزشکان متخصص بهره‌مند باشند، از مدیران گروه‌های بالینی و رؤسای مراکز درمانی خواست تا در راستای افزایش پوشش خدمات‌رسانی در استان، کشیک و نوبت کاری استادان، متخصصان با نظارت کامل انجام شود.

برنامه‌ریزی و آمادگی گروه‌های بالینی در ایام نوروز، موضوع انتقال خون و فرآورده‌های خونی، انجام شیمی درمانی در مراکز درمانی، برنامه‌ریزی برای انجام پروسیجرهای تشخیصی پاتالوژی، موضوع مشاوره‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و پوشش بخش‌ها، خدمات‌رسانی بخش‌های ویژه، لزوم قطب‌بندی طرح یک ماهه دستیارانی مانند طب اورژانس و اطفال، لزوم قطب‌بندی و پوشش بخش‌ها توسط مراکز درمانی از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست، استادان، مدیران گروه های بالینی و روسای مراکز درمانی نیز مسائل خود را در خصوص خدمات ایام نوروز مطرح کرده و از سوی رئیس و معاونان دانشگاه، راهکارهایی در این زمینه بیان شده، همچنین مصوبه هایی مطرح و به تصویب رسید.

 

انتهای پیام
captcha