آمادگی ۲۶ مرکز برای میزبانی طرح ملی «رحله ۶» تاکنون
کد خبر: 3880560
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

آمادگی ۲۶ مرکز برای میزبانی طرح ملی «رحله ۶» تاکنون

دبیر ستاد طرح ملی «رحله» از اعلام آمادگی ۲۶ مرکز تاکنون برای اجرای این طرح در سال ۹۹ خبر داد و گفت: ثبت‌نام متقاضیان میزبانی این طرح تا ۱۰ اسفندماه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام هادی سیاری، دبیر ستاد طرح ملی «رحله» وابسته به مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه در سال آینده ششمین دوره این طرح در نقاط مختلف كشورمان برگزار خواهد شد، گفت: ثبت‌نام متقاضیان میزبانی این طرح از اواسط بهمن‌ماه سال جاری آغاز شد كه تا 10 اسفندماه ادامه دارد.

وی از اعلام آمادگی 26 مركز تاكنون برای اجرای این طرح در سال 99 خبر داد و افزود: از این تعداد 16 مركز از استان‌های كرمان، فارس، خوزستان، اردبیل، خراسان رضوی، لرستان، یزد و قم هستند و 12 مركز دیگر مراكز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان هستند كه هر ساله میزبان اجرای طرح ملی رحله می‌شوند.

سیاری اظهار كرد: این طرح عمدتاً ویژه آقایان اجرا می‌شود اما برای سال آینده یك مركز را در شهرستان فسا برای بانوان در نظر گرفتیم كه در صورت احراز شرایط این طرح در آن مركز اجرا خواهد شد.

دبیر ستاد طرح ملی «رحله»، زمان ثبت‌نام در ششمین دوره این طرح را اول اردیبهشت‌ماه سال 99 اعلام كرد و گفت: علاقه‌مندان برای شركت در این طرح تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده مهلت دارند تا ثبت‌نام كنند.

وی ادامه داد: به یاری خدا مصاحبه‌های ورودی به این طرح نیز طی روزهای 11 و 12 تیرماه 99 برگزار خواهد شد و افتتاحیه طرح هم در روز جمعه، 13 تیرماه اجرا می‌شود و دوره «رحله 6» به‌صورت رسمی از 14 تیرماه 99 آغاز خواهد شد كه تا 3 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

سیاری یادآور شد: در این طرح، نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله در تعطیلات تابستان ۱۳۹۹ به‌مدت ۵۰ روز اجزائی از قرآن‌کریم را به‌صورت شبانه‌روزی حفظ می‌کنند.

یادآور می‌شود، در سال گذشته 39 مركز در نقاط مختلف كشورمان میزبان طرح ملی رحله بودند كه با توجه به مهلت باقی‌مانده ثبت‌نام متقاضیان میزبانی این طرح، پیش‌بینی می‌شود تعداد میزبانان این طرح در سال آینده افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha