از اجرای طرح «نوجوانان كاتب وحی» تا برپایی جلسات عمومی قرآن بانوان در شیراز
کد خبر: 3880539
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

از اجرای طرح «نوجوانان كاتب وحی» تا برپایی جلسات عمومی قرآن بانوان در شیراز

دبیر اجرایی قرارگاه قرآنی جوانان فارس در تشریح برنامه‌ریزی‌های آینده این قرارگاه از اجرای طرح «نوجوانان کاتب وحی»، برپایی جلسات عمومی قرائت و حفظ قرآن ویژه بانوان، تشکیل گروه تواشیح بانوان، طرح صراط و ... در آینده نزدیک خبر داد.

سیدمصطفی موسوی، دبیر اجرایی قرارگاه قرآنی جوانان فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برنامه‌ریزی‌ این قرارگاه طی روزهای آتی گفت: یكی از مهم‌ترین برنامه‌های این قرارگاه اجرای طرح «نوجوانان كاتب وحی» خواهد بود.

وی افزود: این طرح ویژه دانش‌آموزان 8 تا 16 سال علاقه‌مند به هنر خوشنویسی خواهد بود كه در آن به هر دانش‌آموز یك صفحه قرآن برای كتابت آن تعلق می‌گیرد كه دانش‌آموزان در حین كتابت این صفحه قرآن، آن صفحه را نیز حفظ خواهند كرد.

موسوی اظهار كرد: البته برای این كار دانش‌آموزان 6 تا یك سال آموزش می‌بینند و كم كم وارد پروسه كتابت قرآن خواهند شد و بنا داریم تا یكسال آینده یك مجلد قرآن كه توسط دانش‌آموزان كتابت شد، را به‌صورت كامل تقدیم مقام معظم رهبری كنیم.

دبیر اجرایی قرارگاه قرآنی جوانان فارس همچنین گفت: یكی از خلأهای قرآنی استان فارس كه احصا كردیم، در حوزه بانوان است یعنی جلسات قرائت و حفظ عمومی قرآن ویژه بانوان در شیراز نداریم به همین دلیل یكی از برنامه‌ریزی‌های خود را برپایی این جلسات قرار دادیم.

وی ادامه داد: بنا داریم تا جلسات هفتگی قرائت عمومی را با تدریس زهرا حسین‌پور، یكی از قرای برجسته فارس و از اساتید دانشگاه در مسجد فاطمةالزهرا(س) شیراز برگزار كنیم و همچنین جلسات عمومی حفظ قرآن نیز با تدریس نرگس صفاری، حافظ كل قرآن و مسئول دارالقرآن بسیج شهرك گلستان نیز در همین مسجد برگزار خواهد شد.

موسوی طرح دیگر این قرارگاه را طرح «صراط» اعلام كرد و گفت: این طرح با محوریت حفظ 5 جزء قرآن كریم همراه با آموزش مباحث قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است كه طی 10 سال انجام می‌شود.

دبیر اجرایی قرارگاه قرآنی جوانان فارس همچنین از فعال كردن گروه تواشیح بانوان توسط این قرارگاه خبر داد و گفت: در این راستا از یكی از بانوانی كه در خوزستان دارای سه گروه تواشیح هستند استفاده می‌كنیم.

وی با بیان اینكه بحث مشاوره و سبك زندگی را نیز به دو شكل در این قرارگاه ا جرا می‌كنیم، گفت: یكی در قالب اعزام گروه جهادی مرسلات به مناطق حاشیه‌ای شهر است و دیگر نیز برپایی مشاوره آدینه، مهد كودك آدینه و پزشك آدینه در روزهای جمعه در مسجد فاطمةالزهرا(س) شیراز است.

موسوی در ادامه سخنان خود از برگزاری نخستین گردهمایی جامعه قرآنی امام عصر(عج) یا همان قرارگاه قرآنی جوانان فارس خبر داد و گفت: فعالیت‌های قرارگاه در بخش آقایان یكی دو ماه است كه آغاز شده است اما در بخش بانوان فعالیت‌های پراكنده‌ای داشتیم كه در این گردهمایی ضمن معرفی مسئولان كارگروه‌های بخش بانوان برنامه‌ریزی‌های آینده قرارگاه را تبیین و تقسیم وظایف نیز انجام دادیم.

دبیر اجرایی قرارگاه قرآنی جوانان فارس در پایان گفت: به یاری خدا در ماه آینده گردهمایی این قرارگاه با حضور آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha