انتخابات پرشور اقتدار ایران را به نمایش گذاشت
کد خبر: 3880358
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

انتخابات پرشور اقتدار ایران را به نمایش گذاشت

امام جمعه موقت شیراز، انتخابات را آبرویی برای ایران دانست و گفت: حضور گسترده در انتخابات اقتدار و توانمندی ایران را به دنیا نشان می‌دهد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز، امروز، 2 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در این كلان‌شهر گفت:  انتخابات، آبروی ایران بوده و حضور گسترده در آن اقتدار و توانمندی آن را در دنیا به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: نمایندگان منتخب باید با تمام توان از رأی مردم دفاع کرده و تمام وقت خود را صرف رفع مشکلات آنان کند.

رضوی‌اردكانی بیان كرد: امروز تمام کشورهای دنیا چشم به صندوق‌های ر‌أی در ایران دوخته‌اند و از هیچ تلاشی برای کمرنگ کردن حضور مردم در این رویداد فروگذار نکرده‌اند.

امام جمعه موقت شیراز با قدردانی از حضور پرشور مردم این كلان‌شهر و دیگر نقاط ایران اسلامی در ساعات گذشته از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری، گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رأی نشان داد که تصمیم‌گیر امور کشور مردم هستند.

وی این حضور را یک سیلی محکمی به دشمنان برشمرد و با دعوت از کسانی که هنوز فرصت حضور در انتخابات را نیافته‌اند، گفت: شهروندان سعی کنند شرکت در انتخابات را به ساعات آخر رأی‌گیری موکول نکنند.

امام جمعه موقت شیراز همچنین تأكید كرد: مردم علاوه بر حضور در انتخابات باید نمایندگانی امانتدار، شجاع و بی نیاز از مال دنیا، انتخاب کنند.

رضوی‌اردكانی همچنین مسئولیت یک نماینده را بسیار حساس، سنگین و سخت دانست و گفت: نمایندگان منتخب باید بر حسن اجرای قانون نظارت کنند؛ باید قانونی را به تصویب برسانند که بتوانند از آن دفاع کنند و در اجرای آن نیز نظارت کافی داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود با ابراز گلایه از قوانین بانکی، گفت: امروز قوانینی در مجموعه بانک‌ها اجرا می‌شود که نیازمند بازنگری است؛ قوانینی که باید با دقت بیشتر اصلاخ، اجرا و نظارت شوند.

امام جمعه موقت شیراز با ت‌کید بر اینکه نمایندگان منتخب برای بازنگری و اصلاح قوانینی که دچار نقص است چاره‌اندیشی کنند، گفت: نماینده منتخب باید به دنبال عدالت باشد و از حق موکلان خود دفاع کنند.

رضوی‌اردكانی همچنین با اشاره به تعداد نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، گفت: ۱۸ نماینده از یک استان مانند فارس، پتانسیل بالایی است که باید به درستی از آن استفاده کرد.

 

انتهای پیام
captcha