حماسه‌سازی ملت ایران با اولین انتخابات در گام دوم انقلاب
کد خبر: 3880301
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

حماسه‌سازی ملت ایران با اولین انتخابات در گام دوم انقلاب

همزمان با سراسر کشور، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ۹۳ حوزه انتخابیه استان فارس آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، حماسه‌سازی دوباره ملت ایران امروز، 2 اسفندماه آغاز شد تا بار دیگر به جهانیان ثابت كنند كه این ملت پای عزت و اقتدار و كیان كشورشان ایستاده‌اند و اقتدار ملی خود را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌كنند.

همزمان با سراسر كشور، نخستین انتخابات در گام دوم انقلاب اسلامی در 93 حوزه انتخابیه استان فارس آغاز شد تا مردم برای انتخاب 18 نماینده مجلس شورای اسلامی و یك نماینده مجلس خبرگان رهبری وارد عمل شوند و بدین طریق به وظیفه ملی و شرعی خود عمل كنند. انتخابات از دقایق اولیه صبح با حضور مردم مشتاق و پایبند به نظام و كشور در نقاط مختلف شیراز و استان فارس آغاز شد و هر چه كه زمان می‌گذرد بر تعداد رأی‌دهندگان افزوده می‌شود.

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در اولین دقایق آغاز اخذ رای، به همراه سایر مدیران ارشد فارس در شعبه اخذ رای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حاضر و در پاسخ به خبرنگاران گفت: براساس گزارش‌ها، حضور مردم فارس از همان ساعات اولیه چشمگیر بوده است.

وی حضور پررنگ مردم در انتخابات را منجر به تشکیل یک مجلس قوی و تاثیرگذار بر اقتدار عمومی کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که امروز نیز مردم ایران حماسه‌ای دیگر را رقم بزنند.

بیش از ۳۲۰ شعبه اخذ رأی در فارس

سیداحمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز گفت: در این دوره انتخابات، ۳۲۲۷ شعبه اخذ رای در ۹۳ حوزه انتخابیه سراسر استان کار اخذ رای از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واجد شرایط را عهده دار است.

وی با اشاره به اینکه چهار حوزه برای مشارکت اقلیت های دینی در استان فارس پیش بینی شده است، استقبال مردم از انتخابات را از همان ساعات اولیه آغاز رای گیری، خوب توصیف کرد.

محمدرضا امیری، فرماندار شیراز نیز گفت: در انتخابیه شیراز و زرقان، ۷۲۸ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که بیش از ۸۳ درصد آن در مدارس مستقر است.

وی با اشاره به فعالیت چهار شعبه ویژه اقلیت‌های مذهبی در شیراز، گفت: در شهر شیراز ۵۹۰ شعبه اخذ رای، بخش مرکزی ۶۷ شعبه، بخش ارژن ۲۵ شعبه و همچنین ۵۵ شعبه سیار و برای شهرستان زرقان هم ۴۲ شعبه پیش‌بینی شده است.

امیری از افزایش بیش از ۶ درصدی شعب اخذ رای نسبت به آخرین انتخابات خبر داد و گفت: هزار و ۳۷۲ نفر به عنوان نماینده فرمانداری و پنج هزار و ۶۳۸ نفر به عنوان عضو شعب برای حضور در محل شعبه‌های اخذ رای پیش‌بینی شده است، یعنی جمعا تعداد ۱۵ هزار نفر این انتخابات را پشتیبانی می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، شمار رأی‌دهندگان و افراد واجد شرایط بالای ۱۸ سال را در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز را یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر عنوان کرد.

مردم رأی‌دهی را به ساعات پایانی موكول نكنند

بنا براین گزارش، ستاد انتخابت کشور در اطلاعیه‌ای از مردم خواست تا رأی‌دهی را به ساعات پایانی روز موکول نکنند  كه متن دقیق این اطلاعیه بدین شرح است: «با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می‌باشند، لذا از هم‌میهنان عزیز تقاضا می‌شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه واز موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری نمایند».

 

انتهای پیام
captcha