بررسی فعالیت حزبی یکی از شیوه‌های شناخت اصلح است
کد خبر: 3880063
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
حیدرعلی عابدی:

بررسی فعالیت حزبی یکی از شیوه‌های شناخت اصلح است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرهای بزرگ برای شناخت کاندیداها می‌توان حزب آنها را بررسی کرد. احزاب هم باید آبروی خودشان را در جامعه حفظ کنند و انتخاب اصلحی داشته باشند؛ چراکه شناخت تک‌تک افراد سخت، اما شناخت احزاب فعال ساده‌تر است.

شناخت افراد باید از طریق شناخت احزاب محقق شودحیدرعلی عابدی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات اظهار کرد: مردم قبول کردند که جمهوری اسلامی به عنوان یک سیستم حکومتی امور مردم را در دست بگیرد که ترکیبی از نمایندگان مردم است. مردم اگر در انتخاب نمایندگانشان شرکت فعال نداشته باشند، مسلماً افرادی در جایگاه تصمیم‌گیری حضور می‌یابند که خواسته‌های عمومی را در نظر نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه انتخابات مسئله‌ای بسیار حساس است، ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز تأکید فراوانی بر شرکت در انتخابات دارند، چراکه این مسئله نشان‌دهنده وحدت، آگاهی و بصیرت مردم است. امام راحل نیز تأکید می‌کردند که همه ارکان نظام باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که شرکت آحاد ملت در انتخابات میسر شود و از طرفی مردم نیز باید به این مسئله به چشم وظیفه‌ای ملی و میهنی نگاه کنند و با جدیت و تلاش، انتخابی اصلح داشته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های نظارت در شهرستان‌ها و استان‌ها باید دقت کرد که زمینه بروز ذائقه‌های مختلف سیاسی فراهم شود تا باعث حضور شاداب و فعال همه آحاد ملت شود. مردم باید با در نظر گرفتن تنگناها و مشکلاتی که باعث شده است نامزدهای انتخاباتی رد صلاحیت شوند، از بین کاندیداهای تأییدشده فرد اصلح‌ را انتخاب کنند و صندوق‌های رأی را جدی بگیرند.

عابدی با اشاره به نحوه شناخت کاندیداها، اظهار کرد: شناخت کاندیداها در شهرستان‌ها بسیار راحت است، زیرا مردم آنها و ریشه خانوادگی‌شان را می‌شناسند، اما در شهرهای بزرگی مانند اصفهان و تهران شناخت کاندیداها محقق نمی‌شود، مگر اینکه احزاب نقش فعالی داشته باشند. البته منظور من جناح‌های سیاسی نیست که لیست ائتلافی منتشر می‌کنند.

وی گفت: اگر مثلاً کاندیدایی مشکلی داشت باید ببینند کدام حزب او را معرفی کرده و حزب باید آبروی خودش را در جامعه حفظ کند و انتخاب اصلحی داشته باشد. بنابراین شناخت تک‌تک افراد سخت، اما شناخت احزاب فعال، خادم به نظام و دارای مجوز ساده‌تر است و باید به مرور سیاستمان را به گونه‌ای تغییر دهیم که مردم به جای شناخت همه افراد، احزاب را بشناسند؛ احزاب کاندیداها را مطرح و آنها را تضمین کنند و اگر هم کاندیدایی موفق نبود، حزب در مقابل آن پاسخگو باشد.

انتهای پیام
captcha