استقبال 12 هزار نفری مردم شیراز از جشنواره موسیقی فجر
کد خبر: 3880032
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

استقبال 12 هزار نفری مردم شیراز از جشنواره موسیقی فجر

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی طی روزهای 24 تا 30 بهمن‌ماه جاری در شیراز گفت: 12 هزار نفر از مردم شیراز از این جشنواره استقبال كردند.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 30 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: شانزدهمین جشنواره موسیقی فجر طی روزهای 24 تا 30 بهمن‌ماه جاری در شیراز برگزار شد.

وی با بیان اینكه طی این ایام 12 هزار نفر از مردم شیراز از این جشنواره استقبال كردند، افزود: این جشنواره با همكاری انجمن موسیقی و اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور 4 گروه و 5 خواننده طی روزهای مذكور در شیراز برگزار شد.

سهرابی با بیان اینكه جشنواره موسیقی فجر در سال جاری در سالن‌های تالار حافظ، تالار احسان و مخابرات طی این ایام برگزار شد، گفت: این جشنواره فرصت مغتنمی برای بیان احساسات و عواطف لطیف انسانی و فرصتی برای بیان اوج‌ها و فرودهایی بود كه مردم ایران زمین در كنار هم تجربه می‌كنند.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به بخش بین‌الملل این جشنواره گفت: در حوزه بین‌الملل سعی کردیم که کیفیت را بالا ببریم و در این راستا از هنرمندان موسیقی گروه بین‌المللی اتریش دعوت كردیم و همچنین گروه محلی قشقایی و گروه سه تار نوازان را در این مسیر برای اجرا حمایت كردیم تا در کنار دیگر خوانندگان از جمله ارکستر ملی به خوانندگی سالار عقیلی با اجرای قطعه وطن، علی یاسینی، پازل، هوروش، آرون افشار و امیر عباس گلاب، همه برای دوست‌داران سبك‌های مختلف اجرا كنند.

وی در ادامه سخنان خود خواستار توجه به موسیقی فاخر شد و گفت: با توجه به فرهنگ و پیشینه موسیقایی بسیار قوی که در کشور و استان داریم، باید به موسیقی صحیح ایرانی و فعالیت آهنگ‌سازی و ایجاد امکان اجراهای بیشتر برای آهنگسازان ایرانی توجه شود و گروه‌هایی که در جشنواره حضور پیدا می‌کنند با اجرای آثار تازه در این رویداد حضور داشته باشند و این جشنواره موسیقی فجر است که می‌تواند سرآغازی برای اجرای قطعات جدید گروه‌های مختلف حتی در حوزه بین الملل باشد و برنامه‌های موسیقایی با کیفیتی را به مخاطبان ارائه دهیم.

سهرابی با بیان اینكه سیاست‌های تشویقی در این شرایط باید طراحی شود تا اثرگذاری آن در حوزه صحنه و اجرا نیز مورد توجه بیشتری قرار گیرد،‌ گفت: در راستای بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی اگر آثار شاخص هنری خلق شده را مرور کنیم به این نتیجه می‌رسیم که شاخص‌ترین آثار مربوط به هنرمندانی است که به معنای واقعی به این اصول پایبند بوده‌اند، پس با این اوصاف می‌توانیم شاهد تولید یک اثر شاخص انقلابی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله موسیقی باشیم و بکوشیم که فرهنگ موسیقایی ما برآیندی از انقلاب اسلامی باشد.

 

انتهای پیام
captcha