یك میلیون و 350 هزار نفر در شیراز می‌توانند رأی دهند
کد خبر: 3880022
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

یك میلیون و 350 هزار نفر در شیراز می‌توانند رأی دهند

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز، آمار واجدین شرایط رای در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان در این دوره از انتخابات را حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدرضا امیری، فرماندار شیراز امروز، 30 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، آمار واجدین شرایط رای در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان در این دوره از انتخابات را حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر اعلام و اظهار امیدواری کرد که در این دوره نسبت به ادوار گذشته شاهد رشد شاخص مشارکت باشیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: از ابتدای فرآیند ثبت‌نام در این دوره از انتخابات تا صبح چهارشنبه، ۳۰ بهمن، ۵۸ نفر در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان اعلام انصراف کرده‌اند که از این تعداد ۵۳ نفر مرد و ۵ نفر زن هستند.

فرماندار شیراز ادامه داد: بر اساس آخرین آمار، انتخابات در این حوزه انتخابیه با ۱۰۳ کاندیدا شامل ۱۹ زن و ۸۴ مرد برگزار می‌شود.

سلامت انتخابات همان اعتماد مردم است

امیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه سلامت انتخابات در حقیقت همان اعتماد مردم است و این اعتماد با عملکرد ما در حفظ بی طرفی و قانون‌مداری در برگزاری سالم انتخابات حاصل می‌شود، گفت: با آغاز مراحل برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری از نهم آذر ماه و مجلس شورای اسلامی از دهم آذرماه ، فرایندهای آن در حال پیگیری است که یکی از آن‌ها برگزاری دوره‌های آموزشی برای یک‌هزار و ۳۶۴ نفر از نمایندگان فرمانداری در شعب اخذ رای شهرستان شیراز و زرقان است.

وی افزود: در انتخابات پیش‌رو  از ۲۵ فرایند آن ۲۴ مرحله به‌صورت الکترنیکی و با بهره‌گیری از بستر اینترنت انجام می‌شود که این امر در افزایش دقت و سرعت برگزاری انتخابات بسیار موثر است.

فرماندار شیراز با تاکید بر اهمیت اجرای انتخابات، آن را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بشری دانست و گفت: وظیفه همه ما دفاع از نهاد انتخابات با حضور موثر در برگزاری و نهادینه کردن آن است.

امیری بیان كرد: از افتخارات جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات متعدد است و این انتخابات نیز با توجه به اجرای آن در آغاز چله و گام دوم انقلاب، با تأکید بر شعار این دوره با عنوان امانت‌داری‌، بی طرفی و انسجام ملی برگزار می‌شود تا انتخاباتی باشکوه همراه با کسب عزت و اقتدار و وحدت ملی برای نظام مقدس اسلامی داشته باشیم.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه رأی مردم حق‌الناس است، گفت: بر اساس تاکید ایشان باید در همه مراحل انتخابات به‌صورت قانون‌مند عمل شود و مؤلفه‌های سلامت، امنیت و مشارکت که از مسائل اساسی در انتخابات است، رعایت شود.

انتهای پیام
captcha