قرارگاه قرآنی جوانان فارس آغاز به كار كرد
کد خبر: 3879980
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

قرارگاه قرآنی جوانان فارس آغاز به كار كرد

قرارگاه قرآنی جوانان فارس با عنوان «جامعه قرآنی امام عصر(عج)» زیر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز آغاز به كار كرد كه دارای 12 كارگروه و مجمع تخصصی است.

به گزارش ایكنا از فارس، مدتی است كه قرارگاه قرآنی جوانان فارس با عنوان «جامعه قرآنی امام عصر(عج)» زیر نظر آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این استان آغاز به كار كرده است كه بناست نخستین جلسه رسمی این قرارگاه امشب، 30 بهمن‌ماه بعداز نماز مغرب و عشاء در مسجد فاطمةالزهرا(س) شیراز واقع در بلوار جمهوری برگزار شود.

سید مصطفی موسوی، دبیر اجرایی قرارگاه قرآنی جوانان فارس و مسئول مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی فارس در این باره به خبرنگار ایكنا گفت: این قرارگاه به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در استان فارس تشكیل شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب 38 بار از جوانان خواسته‌اند که شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت قرار دهند و در راستای تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی و نهایتاً تشکیل تمدن نوین اسامی حرکت کنند. 

موسوی بیان كرد: یکی از دلایل مهمی که اسناد بالادستی مانند بیانیه گام دوم در کف میدان و در جامعه به درستی عملیاتی و پیاده‌سازی نمی‌شوند، به دلیل عدم تعامل و هم‌افزایی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است، بنابراین لازم است که در جهت تحقق هدف فوق  با افزایش هم‌افزایی و تعامل نیروهای قرآنی با یکدیگر و با داشتن برنامه و ساز و کار تشکیلاتی منسجم و مشخص و قرارگاهی عمل کردن به اهداف والای انقلاب اسلامی به خصوص در حوزه قرآنی برسیم.  

دبیر اجرایی قرارگاه قرآنی جوانان فارس گفت: این قرارگاه که به‌مدت 3 ماه است با حضور چند نفر از جوانان قرآنی و اساتید قرآن تشکیل شده است، با هدف تشکیل جبهه واحد قرآنی در استان فارس و در جهت رسیدن به یک وحدت رویه مشخص و جلوگیری از موازی‌کاری، پراکنده‌کاری، جزیره‌ای عمل کردن و با ارائه برنامه‌های مناسب و جذاب قرآنی تلاش دارد در جهت پر کردن نقاط خلأ موجود در حوزه قرآنی استان حرکت کند.

وی اظهار كرد: این قرارگاه که تحت اشرافیت و حمایت امام جمعه قرآنی شهر شیراز، آیت‌الله دژکام تشکیل شده است، با تشکیل جلسات هفتگی و نهایتاً جلسات ماهیانه در خدمت ایشان خواهد بود كه در این جلسات گزارش کار خود را خدمت نماینده ولی فقیه ارائه خواهیم داد و سعی می‌کنیم نهایت تلاش خود را کرده تا  به مطالبات ایشان در حوزه قرآنی جامه عمل بپوشانیم. 

اعضای قرارگاه

موسوی به اعضای این قرارگاه اشاره كرد و گفت: اعضای اصلی این قرارگاه عبارتند از آیت‌الله دژکام به‌عنوان مسئول اصلی قرارگاه، روزبهْ مسئول واحد قرآنی جبهه فرهنگی انقلاب(خاتم‌الاوصیاء) به‌عنوان نماینده و جانشین اصلی قرارگاه و سید مصطفی موسویْ مسئول مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی استان به‌عنوان دبیر اجرایی قرارگاه هستند.

وی با بیان اینكه این قرارگاه دارای یك مجمع عمومی است، گفت: این مجمع عمومی شامل دو بخش فعالان قرآنی شهرستان و فعالان قرآنی شیراز است كه در بخش شهرستان شامل 8 شهرستان فعال قرآنی(6 عضو اصلی و 2 عضو علی‌البدل) و  در قسمت شیراز تعداد 10 نفر از آقایان و اساتید و 10 نفر از بانوان و اساتید فعال و اثرگذار در حوزه قرآنی به عنوان اعضای اصلی قرارگاه هستند.

كارگروه‌ها و مجمع‌های تخصصی قرارگاه

دبیر اجرایی قرارگاه قرآنی جوانان فارس با بیان اینكه این اعضای دارای پنج ویژگی اصلی دغدغه‌مندی، توانمندی، تجربه، پیگیر بودن و جوان بودن هستند، گفت: در نهایت در ذیل مجمع عمومی دارای 12 کارگروه و مجمع تخصصی هستیم که عبارتند از مجمع قاریان، مجمع حافظان، مجمع جوانان مطالبه‌گر قرآنی، کارگروه تدبر و تفسیر، کارگروه کودک و نوجوان، کارگروه مشاوره و سبک زندگی و خانواده، کارگروه مطالعه و مباحثه قرآنی، کارگروه تربیت مربی، کارگروه امر به معروف و نهی از منکر، کارگروه مسجد، مدرسه، محله، گروه جهادی قرآنی مرسلات و مرکز نیکوکاری صاحب‌الزمان(عج) است.

وی یادآور شد: جلسات این مجمع عمومی که شورای مرکزی و مشورتی و هیئت اندیشه‌ورز ما هستند، به‌صورت هفتگی است  و در نهایت در جلسات ماهیانه خدمت آیت‌الله دژکام و مسئولان قرآنی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی جهت ارائه گزارش و مطالبه‌گری و ارائه برنامه‌ها خواهیم بود.

موسوی در ادامه به ارائه برخی از اقدامات این قرارگاه تازه تأسیس طی دو ماه گذشته پرداخت و گفت: اجرای طرح ملی تلاوت و طرح اسوه ویژه سنین 8 تا 14 سال(بحث استعدادیابی و آموزش تخصصی قرآن به مدت 6 سال به تعداد 300 نفر از دانش‌آموزان شیراز) و تشکیل گروه همخوانی سطح یک جهت برترین‌های طرح ملی تلاوت و اجرای برنامه در روستای دولت‌آباد شهرستان کوار در قالب گروه جهادی قرآنی مرسلات از جمله فعالیت‌های این قرارگاه بود.

وی، اجرای جشن افتتاحیه طرح ملی تلاوت با حضور بیش از 1000 نفر از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها در حرم مطهر شاهچراغ(ع) و همچنین اجرای جشن فاخر قرآنی در مراسم اختتامیه دوره 40 روزه مقدماتی طرح ملی تلاوت همراه با برش بزرگترین کیک قرآنی در مسجد فاطمةالزهرای(س) شیراز،‌ اجرای جلسات خانگی قرآن در بخش‌های مختلف شهر و طرح تربیت مربی کودک و نوجوان با مبانی قرآنی را از دیگر فعالیت‌های قرارگاه مذكور برشمرد.

دبیر اجرایی قرارگاه قرآنی جوانان فارس گفت: علاوه بر این‌ها  طرح قرآنی صراط (طرح پیوند بین قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه) با محوریت 5 جزء آخر قرآن توسط مربی و حافظ کل قرآن کریم، صفاری در دانشکده علوم قرآنی شیراز نیز توسط این قرارگاه اجرا شد.

برنامه‌های آینده قرارگاه

موسوی به برنامه‌های آینده این قرارگاه نیز اشاره كرد و گفت: اجرای گروه همخوانی سطح یک و دو با اجرای تعداد 50 نفر از  برگزیدگان طرح ملی تلاوت در حرم سیدعلاء الدین حسین(ع) در روز ولادت حضرت علی(ع) در تاریخ 18 اسفندماه، تشکیل اولین جلسه عمومی حفظ و قرائت قرآن ویژه بانوان توسط حسین‌پور و صفاری در مسجد فاطمةالزهرا(س) در بلوار جمهوری، تشکیل گروه تواشیح ویژه بانوان و آقایان توسط عطاءالله امیدواری و بیگناه در مسجد فاطمه الزهرا(س)، اجرای طرح قرآنی صراط در مساجد شاخص از جمله برنامه‌های ما در آینده خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین اجرای طرح شناسایی 10 مسجد شاخص قرآنی شیراز و مشخص کردن خادم‌القرآن و تدوین برنامه سال قرآنی مسجد جهت احیای برنامه‌های قرآنی مساجد، طرح پیوند بین شهدا و قرآن در کرسی‌های تلاوت قرآن چه کرسی‌های ثابت تلاوت و چه کرسی‌های چرخشی با نام‌گذاری محافل انس با قرآن با نام یک شهید و روایتگری و توزیع وصیت‌نامه شهید در مراسم همراه با محفل انس با قرآن به‌طور همزمان، طرح بزرگ کتابت قرآن توسط تعداد 600 نفر از دانش‌آموزان نیز از دیگر برنامه‌های در آینده خواهند بود.

انتهای پیام
captcha