جشن تكلیف 6 هزار دانش‌آموز شیرازی در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 3879769
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

جشن تكلیف 6 هزار دانش‌آموز شیرازی در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود

جشن‌های تكلیف 6 هزار دانش‌آموز دختر مدارس ابتدایی شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از سالروز ولادت حضرت زهرا(س)‌ آغاز شده است و به‌مدت یك هفته ادامه دارد.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از برگزاری جشن‌های تكلیف دانش‌آموزان در این حرم مطهر خبر داد و گفت:‌ جشن تكلیف دانش‌آموزان دختر مدارس ابتدایی شیراز با عنوان جشن‌های «كبوترانه» از سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در این حرم مطهر آغاز شده است.

وی افزود: این جشن‌های تكلیف به‌مدت یك هفته در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود كه به‌طور كلی 6 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر مدارس شیراز در این جشن‌ها شركت می‌كنند.

سلامی با بیان اینكه محل برگزاری این جشن‌ها شبستان امام خمینی(ره) به‌عنوان بزرگترین شبستان شیعی جنوب كشور انتخاب شده است، گفت: در هر سری از اجرای این برنامه، 800 نفر از دانش‌آموزان در این جشن شركت می‌كنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) با اشاره به برنامه‌های این جشن نیز گفت: جشن‌های تكلیف ابتدا با تلاوت آیات وحی آغاز می‌شود و سپس برنامه با اجرای یكی از روحانیان اعزامی از قم همراه با تئاتر عروسكی برگزار می‌شود كه در این برنامه مسابقات و ویژه برنامه‌های خاصی برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: جمع‌خوانی آیات وحی و در پایان اقامه دو ركعت نماز شكر توسط دانش‌آموزانی كه به سن تكلیف رسیده‌اند، از دیگر برنامه‌های این جشن‌ها هستند.

سلامی با بیان اینكه در حاشیه این جشن‌ها یكسری برنامه‌ها هم برای والدین دانش‌آموزان تدارك دیده‌ایم، گفت: مشاوره خانواده برای والدین دانش‌آموزان همزمان با اجرای این جشن‌ها در این حرم مطهر انجام می‌شود كه در هر برنامه قریب 400 نفر از والدین دانش‌آموزان از مشاوره‌های تخصصی در باب تربیت فرزندان و مباحث خانواده بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام
captcha