هشدار پلیس فتا فارس مبنی بر استفاده از تصاویر شخصی در شبكه‌های اجتماعی
کد خبر: 3879745
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

هشدار پلیس فتا فارس مبنی بر استفاده از تصاویر شخصی در شبكه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فتا فارس ضمن اعلام خبر شناسایی مزاحمت اینترنتی كه با ساخت پروفایل جعلی در شبكه اجتماعی ایسنتاگرام موجب ایجاد مزاحمت و هتك حیثیت یك بانوی جوان شده بود، به كاربران فضای مجای هشدار داد به‌هیچ عنوان از تصاویر خود، همسر و فرزندان در پروفایل و صفحات شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند.

به گزارش ایكنا از فارس، حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس امروز، 29 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران به کاربران فضای مجازی هشدار داد: به‌هیچ عنوان از تصاویر خود، همسر و فرزندان در پروفایل و صفحات شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند، زیرا کلاهبرداران به راحتی می‌توانند تصاویر شما را ذخیره كرده و اقدام به عمل مجرمانه مانند کلاهبرداری و اخاذی كنند و یا با ایجاد تغییر یا اضافه کردن نوشته در آنها موجب هتک حیثیت شما شوند.

وی از شناسایی عامل مزاحمت اینترنتی خبر داد و گفت: متهم با ساخت پروفایل جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، باعث ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت شاکی شده بود.

سلیمانی افزود: در پی مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا مبنی بر ساخت حساب کاربری جعلی به نام وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و سوءاستفاده از تصاویر آن، در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به انتشار تصاویرخصوصی شاکی كرده که سبب هتک حیثیت وی شده است.

رئیس پلیس فتا بیان كرد: با توجه به حساسیت موضوع، کاراگاهان پلیس فتا با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات به‌دست آمده است متهم که یکی از دوستان نزدیک شاکی بود را شناسایی و دستگیر کردند.

وی یادآور شد: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه جرم انتسابی شده و با سخنان گمراه‌کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه‌ با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده، لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف و در ادامه گفت صفحه اینستاگرامی منتسب به وی بوده و اقدام به انتشار تصاویر شخصی شاکی در فضای مجازی کرده است.

رئیس پلیس فتا فارس گفت: انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی، خود مجوزی است برای افراد سودجو که بتوانند هر نوع استفاده‌ای از تصاویر و فیلم‌های کاربران كنند.

سلیمانی با معرفی سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir، از کاربران درخواست کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده كرده و در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام
captcha