دوره مقدماتی طرح ملی تلاوت در فارس به پایان رسید
کد خبر: 3879697
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

دوره مقدماتی طرح ملی تلاوت در فارس به پایان رسید

دبیر طرح ملی «تلاوت شباب‌الرضا(ع)» استان فارس از پایان دوره مقدماتی این طرح خبر داد و گفت: دوره اصلی این طرح كه 6 ساله خواهد بود از 20 اسفندماه یا از بعد از ایام نوروز 99 آغاز خواهد شد.

سیدمصطفی موسوی، دبیر طرح ملی «تلاوت شباب‌الرضا(ع)» استان فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه نخستین دوره این طرح در استان فارس در سال جاری در حال برگزاری است، گفت: دوره مقدماتی این طرح طی 40 روز در شیراز برگزار شد.

وی با تصریح اینكه این دوره از 19 آذرماه آغاز و تا اواسط بهمن‌ماه ادامه داشت، افزود: 300 نفر در دوره مقدماتی این طرح در استان فارس شركت كردند كه تلاوت‌های پایانی هر كدام از آنان را ضبط كرده و به آستان قدس رضوی ارسال كردیم و منتظریم تا هیئت داوران نتایج آن را اعلام كنند تا بتوانیم استعدادهای ناب قرآنی شیراز را معرفی كنیم.

موسوی اظهار كرد: طبق اعلام آستان قدس رضوی قریب 70 تا 80 درصد شركت‌كنندگان دوره مقدماتی برای دوره اصلی پذیرفته می‌شوند كه دوره اصلی 6 سال به طول می‌انجامد.

وی بیان كرد: دوره اصلی طبق اعلام آستان قدس رضوی 20 اسفندماه سال جاری خواهد بود اما ممكن است این تاریخ عقب بیفتد و از بعد ایام نوروز 99 این دوره اصلی در شیراز آغاز شود.

دبیر طرح ملی «تلاوت شباب‌الرضا(ع)» استان فارس با بیان اینكه در دوره مقدماتی تنها به آموزش صرف قرآن برای قرآن‌آموزان نپرداختیم، گفت: در كنار آموزش‌های قرآنی، كارهای فرهنگی نظیر راه‌اندازی گروه همخوانی و اعزام آنان در قالب گروه جهادی قرآنی به روستاهای مختلف و اجرای برنامه‌های فرهنگی و محافل انس با قرآن را انجام دادیم.

وی ادامه داد: همچنین طی روزهای گذشته یك جشن قرآنی نیز در مسجد فاطمةالزهرا(س) شیراز با حضور شركت‌كنندگان طرح ملی تلاوت برگزار كردیم كه در آنجا دانش‌آموزان هم هم‌خوانی انجام دادند.

موسوی اظهار كرد: بنا داریم تا از همین گروه همخوانی شركت‌كنندگان طرح ملی تلاوت، بهترین‌ها را گلچین كرده تا در روز 18 اسفندماه سال جاری، مصادف با سالروز ولادت امام علی(ع) در حرم شاهچراغ(ع) با حرم علی‌بن حمزه(ع) با حضور آیت‌الله دژكام در جشن فاخر قرآنی كه برگزار می‌كنیم، به اجرای برنامه بپردازند.

دبیر طرح ملی «تلاوت شباب‌الرضا(ع)» استان فارس در عین حال این نكته را یادآور شد: كسانی كه در دوره مقدماتی این طرح پذیرفته نمی‌شوند، را رها نمی‌كنیم و آنان را در سطح 2 قرار داده و یك سال برای آن‌ها كلاس‌های آموزشی برگزار می‌كنیم تا به سطح بالاتربیایند و در سال آینده در دوره اصلی بتوانند شركت كنند.

 

انتهای پیام
captcha