تشكیل 12 پرونده تخلفات انتخاباتی در فارس
کد خبر: 3879242
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

تشكیل 12 پرونده تخلفات انتخاباتی در فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر اینكه با جرائم و تخلفات انتخاباتی برخورد می‌شود، از تشکیل 12 پرونده تخلفات انتخاباتی در 5 حوزه انتخابیه استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس كل دادگستری فارس امروز، 27 بهمن‌ماه اهمیت رعایت قانون از سوی كاندیداهای انتخابات پیش‌رو را یادآور شد و گفت: با جرائم و تخلفات انتخاباتی برخورد می‌شود و در این راستا تاكنون 12 پرونده تخلفات انتخاباتی در 5 حوزه انتخابیه استان تشكیل شده است.

وی با تأكید بر اینكه افرادی که قصد حضور در مرکز قانون‌گذاری کشور را دارند، خود باید نمونه‌های برجسته رعایت و پایبندی به قانون باشند، گفت: بی‌تردید کسانی در این کارزار موفق خواهند بود که قانون را نصب‌العین خود قرار دهند و سایرین را نیز به رعایت قانون تشویق و ترغیب كنند.

موسوی از تذکر و اخذ تعهد از 45 نفر از فعالان حوزه تبلیغات انتخابات از آغاز تبلیغات خبر داد و گفت: این اقدام در نتیجه  فعالیت ستادهای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در سراسر استان است.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه به مصادیق بارز تخلفات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: چاپ و تکثیر پوستر خارج از اندازه مقرر قانونی، راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی، استفاده از بلندگو‌های سیار در سطح استان در غیر از محل ستاد انتخاباتی و تخریب و توهین به نامزد‌های انتخاباتی از جمله این موارد است.

وی همچنین ضمن برشمردن راه‌های ارتباطی مردم با  ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در تمامی شهرستان‌های استان گفت: شماره تلفن‌های ۳۲۳۴۶۳۰۲ و داخلی ۱۰۹ و سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۹۹۷۹۲ پل ارتباطی مردم برای اعلام تخلفات انتخاباتی در نظرگرفته شده است.

رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی فارس گفت: با توجه به بحران اقتصادی موجود در صورت مشاهده اسراف در تبلیغات انتخاباتی دادگستری استان موضوع را بررسی و با تضییع اموال با جدیت برخورد خواهد کرد.

موسوی اظهار امیدواری کرد: همانگونه که استان فارسی‌ها در اولین راهپیمایی بعد از چهله دوم انقلاب خوش درخشیدند، در اولین انتخابات پس از گام دوم نیز با مشارکت حداکثری و انتخاب نمایندگان اصلح و در طراز استان حماسه دیگر رقم بزنند.

انتهای پیام
captcha